تصمیم اپل برای استفاده از فناوری ارتباط ماهواره‌ای در آیفون‌های جدید قطعی نیست

پیش از این اعلام شده بود غول کوپرتینو قصد دارد فناوری ارتباط ماهواره‌ای را به سری آیفون ۱۳ اضافه کند. حال گزارشات حاکی از آن است پیاده‌سازی این قابلیت روی محصولات شرکت در دستور اپل قرار ندارد. 

تصمیم اپل برای استفاده از فناوری ارتباط ماهواره‌ای در آیفون‌های جدید قطعی نیست

پیش از این اعلام شده بود اپل قصد دارد با قرار دادن فناوری ارتباط ماهواره‌ای در آیفون ۱۳ امکان برقراری تماس یا ارسال پیام در شرایط اضطراری و دور از دکل‌های مخابراتی را برای کاربران فراهم کند.

حال شایعات حاکی از آن است استفاده از ارتباطات ماهواره‌ای در گوشی‌های هوشمند هنوز راه زیادی تا به حقیقت پیوستن داشته و احتمالا در خانواده آیفون ۱۳ شاهد این فناوری نخواهیم بود.

طبق گزارش منتشر شده توسط بلومبرگ گفته می‌شود اپل درحال حاضر، برنامه مشخصی برای استفاده از تکنولوژی "LEO" نداشته و فعلا طی سال‌های آینده خبری از ارتباطات ماهواره‌ای در گوشی‌های هوشمند نخواهد بود.

در ادامه این گزارش اعلام شده اپل هنوز نتوانسته است سخت‌افزار مناسبی برای استفاده از تکنولوژی ارتباط ماهواره‌ای تولید کند.

بعلاوه درحال حاضر بکارگیری این فناوری نه تنها باعث افزایش هزینه‌های ساخت سری جدید آیفون‌ها می‌شود بلکه می‌تواند اپراتورهای تلفن همراه را به شدت عصبانی کند.

البته عدم استفاده از فناوری ارتباط ماهواره‌ای در آیفون ۱۳ به معنای توقف توسعه آن نبوده و گفته می‌شود اپل درحال تکمیل این پروژه است.

گفته می‌شود استفاده از چنین تکنولوژی‌هایی می‌تواند در شرایط اضطراری همچون سقوط هواپیما یا غرق شدن کشتی بسیار کاربردی واقع شده و کاربران می‌توانند از طریق آن با در دسترس‌ترین مخاطب خود بدون در نظر گرفتن وجود سیگنال‌های مخابراتی ارتباط برقرار کنند.

اما آیا بکارگیری تکنولوژی‌های ماهواره‌ای در گوشی‌های هوشمند امروزی می‌تواند نیازهای روزمره کاربران را تامین کند؟

به نظر شما اپراتورهای تلفن همراه اجازه استفاده از این تکنولوژی را به غول‌های فناوری همچون اپل یا سامسونگ می‌دهند؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر