عقب‌نشینی ترامپ؛ بخشی از پیام رسان وی چت تحریم خواهد شد

رسانه کلیک - دولت ترامپ به دنبال تحریم بخشی از  پیام رسان وی چت است و با درک عواقب زیان‌بار این کار، تصمیم خود را گرفته است.

عقب‌نشینی ترامپ؛ بخشی از پیام رسان وی چت تحریم خواهد شد

طبق فرمانی که ترامپ اواسط ماه گذشته صادر کرده بود؛ هر نوع مراوده مالی با کمپانی تنسنت که مالک وی چت است ممنوع بود. در صورتی که این پیام‌رسان در چین کاربران زیادی دارد و یک اپلیکیشن ساده به شمار نمی‌رود؛ زیرا چینی‌ها از آن برای به عنوان پلتفرمی جهت پرداخت، مدیریت حساب‌های بانکی، شبکه‌های اجتماعی، جایگزینی برای ایمیل و... استفاده می‌‌کنند.

دستور ترامپ تبعاتی نیز برای اپل داشت و باعث نگرانی این کمپانی شد؛ زیرا این شرکت در چین مشتریان زیادی دارد و تحریم وی چت می‌تواند زیان‌های بزرگی تا حد ۲۵ میلیارد دلار به او وارد کند.

در حال حاضر به نظر می‌رسد ترامپ با درک عواقب این فرمان در فناوری، گیمینگ، ارتباطات و دیگر صنایع آمریکایی عقب‌نشینی کرده است. گفته می‌شود برخی مقامات کاخ سفید به اپل و برخی شرکت‌های دیگر اعلام کردند که به کار کردن با وی چت ادامه خواهند داد.

به گفته برخی منابع دولت آمریکا می‌خواهد بخشی از پیام رسان وی چت را که به شرکت‌های آمریکایی زیانی وارد نمی‌کند تحریم کند. با این روش در کنار جلوگیری از دانلود این اپ در آمریکا برخی شرکت‌ها مانند اپل اجازه دارند که وی چت را در نسخه چینی اپ‌استور به مشتریان ارائه کنند. با اینکه این روش از تحریم کلی آن بهتر است اما از ارتباط کاربران چینی و آمریکایی جلوگیری می‌کند. البته اگر اپلیکیشن را قبل از تحریم دانلود و نصب کرده باشند این اتفاق رخ نمی‌دهد. با انشار شایعات زیاد درباره این موضوع وزارت خزانه‌داری آمریکا، اپل و تنست نظری درباره این موضوع نداده‌اند.

ارسال نظر