علت حذف اپلیکیشن طاقچه از گوگل پلی چیست؟

علت حذف اپلیکیشن کتاب الکترونیک و صوتی «طاقچه» از گوگل پلی، از حدود یک ماه قبل تا کنون با وجود پیگیری‌های انجام شده بی پاسخ‌ مانده و گوگل توضیحی در این باره نداده است.

علت حذف اپلیکیشن طاقچه از گوگل پلی چیست؟

امروز در حالی خبر حذف «طاقچه» (پلتفرم دانلود و خرید کتاب) به همراه چند پلتفرم دیگر مثل آپارات، فیلیمو و بلد از فروشگاه نرم‌افزاری گوگل به دلیل تحریم‌ها علیه ایران دست به دست شد که گفته می‌شود این پلتفرم بیش از یک ماه پیش از این فروشگاه حذف شده است.

سیاوش گودرزی، مدیر روابط عمومی طاقچه در این‌باره می‌گوید:

«مدتی است که ما را حذف کرده‌اند، دلیلش را هم به ما اعلام نکرده‌اند. ما خیلی هم از گوگل پیگیری کردیم، ایمیل زدیم و مکاتبه کردیم اما پاسخی ندادند. حتی بر اساس قواعد خودشان مهلت زمانی برای پاسخگویی تعیین کرده‌اند، اما به همان مهلت خودشان هم پای‌بند نبودند. ما حتی با بخش‌های دیگرشان هم مکاتبه کردیم که طبق قواعد باید به ما پاسخ دهید اما متاسفانه پاسخ درستی به ما ندادند. البته پیگیر هستیم؛ هر چند نه دلیلی دراین‌باره به ما گفته‌اند و نه طبق زمان‌بندی‌شان پاسخ داده‌اند.»

او می‌افزاید: «حتی گوگل باید طبق قوانین خود قبل از کاری که با ما کرده است، اخطار یا تذکری می‌داد، اما یک‌باره چند وقت پیش بدون هیچ هشدار قبلی «طاقچه» از گوگل پلی حذف شد.»

بیشتر بدانید: قوانین جدید انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی

گودرزی در خصوص اطلاع‌رسانی به مخاطبان نیز بیان می‌کند: «در شبکه‌های اجتماعی با مخاطبان در ارتباط هستیم و اگر کاربری با مشکلی در این خصوص مواجه شده بود، راه‌های جایگزین‌مان را اعلام می‌کردیم که حالا «طاقچه» را از کجا دانلود کنند و توضیح می‌دادیم که با دلایل نامعلومی حذف شده‌ایم و پیگیر هستیم. امیدوارم که پیگیری‌ها نتیجه دهد و به زودی به گوگل پلی برگردیم.»

همچنین بخوانید: حذف روبیکا از گوگل پلی | سرانجام اکانت های جعلی روبینو

منبع: ایسنا

ارسال نظر