فروش اطلاعات بیش از 73 میلیون کاربر هک شده در دارک وب

رسانه کلیک - براساس گزارش ZDNet، گروه هکر موسوم به ShinyHunters اطلاعات حدود 73.2 میلیون کاربر را به فروش می‌رساند. این اطلاعات از سایت‌های مختلف به سرقت رقته است.

فروش اطلاعات بیش از 73 میلیون کاربر هک شده در دارک وب

به عنوان مثال، اطلاعات حدود 30 میلیون نفر از برنامه Zoosk در این لیست وجود دارد. همچنین اطلاعات 15 میلیون کاربر سرویس Chatbooks نیز در آن وجود داشته و بقیه از سایت‌های مختلفی همچون روزنامه Star Tribune با یک میلیون کاربر، سایت‌های مد و مبلمان کره‌جنوبی با 8 میلیون کاربر و ... هستند.

البته ممکن است برخی از اطلاعات دزدیده شده صحیح نباشد و نتوان به آن اتکا کرد اما ZDNet آن را رد و می‌گوید که این اطلاعات با سوابق واقعی کاربران مطابفت دارد. خود تیم هک کننده نیز از صحت این اطلاعات صحبت می‌کنند.

ShinyHunters به نظر می‌رسد این دزدی بخشی از یک برنامه بلندمدت است؛ زیرا این گروه ادعا کرد که 500 گیگابایت از مخازن خصوصی مایکروسافت GitHub سرقت كرده و همچنین در اوایل ماه می به فروشگاه اینترنتی توكوپدیا در اندونزی حمله کرده است. اطلاعات GitHub شامل هیچ مورد حساس و خاصی نیست اما ShinyHunters پایگاه داده توکوپدیا را با قیمت 5000 دلار در معرض فروش قرار داد. اطلاعاتی که می‌تواند طرفداران زیادی داشته باشد.

ارسال نظر