فشار آمریکا به آلمان و ایتالیا برای قطع تجارت با شرکت چینی هوآوی

رسانه کلیک - بعد از فرانسه و انگلستان، آمریکا در حال وارد کردن فشار به آلمان و ایتالیا است تا تجارت خود در زمینه تجهیزات زیرساختی شبکه 5G را با شرکت چینی هوآوی قطع کنند. 

فشار آمریکا به آلمان و ایتالیا برای قطع تجارت با شرکت چینی هوآوی

کشور انگلستان مدتی است که تحت فشارهای آمریکا، تجارت خود با شرکت چینی بزرگ هوآوی را قطع کرده است و حتی به شرکت‌های مستقر در انگلستان گفته است که باید تمام تجهیزات زیرساخت شبکه 5G متعلق به شرکت هوآوی را حذف و غیرفعال کنند.

اکنون دولت آمریکا در حال وارد کردن فشار به دیگر کشورهای اروپایی برای قطع تجارت با هوآوی است. وزارت امور اقتصادی آمریکا این بار به کشورهای آلمان و ایتالیا هشدارد اده که شرکت هوآوی «بازوی نظارت حزب کمونیست چین و ابزاری برای سواستفاده از حقوق انسانی» است. البته کشور آمریکا هیچ سند و مدرکی برای اثبات این ادعای خود ندارد.

همچنین آمریکا تایید کرده است که شرکت فنلاندی نوکیا و شرکت سوئدی اریکسون که در زمینه توسعه و ساخت زیرساخت‌های شبکه 5G فعالیت می‌کنند، تنها شرکت‌های معتبری هستند که کشورهای اروپایی می‌توانند با آن‌ها همکاری کنند. به اعتقاد آن‌ها، استفاده از تجهیزات هوآوی در زیرساخت‌های ارتباطی کشورهای اروپایی، اتحاد ناتو را نیز به خطر می‌اندازد.

اکنون کشورهای آلمان و ایتالیا در حال بحث با یکدیگر برای تصمیم‌گیری درباره این موضوع هستند.

آمریکا تحریم‌های زیادی را علیه این شرکت بزرگ چینی اجرا کرده است؛ به طوری که ادامه حیات در بازار گوشی‌های هوشمند برای این شرکت دشوار شده است. اکنون هم قصد دارد ادامه فعالیت این شرکت در زمینه تجهیزات 5G را دشوار و غیرممکن کند.

ارسال نظر