فشار تحریم‌ها ممکن است باعث خروج هواوی از بازار موبایل شود

رسانه کلیک - مدت زیادی تا اجرایی شدن تحریم‌های دولت ترامپ علیه هواوی نمانده است. به گفته مینگ چی کو فشار تحریم‌ها ممکن است باعث خروج هواوی از بازار موبایل شود.

فشار تحریم‌ها ممکن است باعث خروج هواوی از بازار موبایل شود

طبق قانونی که وزارت بازرگانی آمریکا تصویب کرده است همه شرکت‌های خارجی که از نرم‌افزار و سخت‌افزارهای آمریکایی در تولیدات خود استفاده می‌کنند نباید به هواوی چیپ بفروشند مگر اینکه از دولت آمریکا مجوز دریافت کرده باشند. این تحریم کمتر از ۲ هفته دیگر اجرایی می‌شود. به همین علت هواوی در حال انبار کردن قطعات مختلف است.

دولت آمریکا علاوه بر هواوی ۳۸ شرکت مهم وابسته به این کمپانی را در ۲۱ کشور مختلف تحریم کرد تا هواوی به هیچ عنوان نتواند تحریم‌ها را دور بزند. مینگ چی کو که یکی از تحلیل‌گران حرفه‌ای است در یکی از گزارش‌های خود شرایط هواوی را بررسی و آینده آن را با ۲ سناریو پیش‌بینی کرد. کو معتقد است فشار تحریم‌ها ممکن است باعث خروج هواوی از بازار موبایل شود.

به گفته مینگ چی کو هواوی مجبور است که بازار جهانی را ترک کند و آن را به رقیبان خود مانند اپل، شیائومی و اوپو واگذار کند. این شرکت‌ها می‌توانند محصولات خود را با جدیدترین چیپست‌ها به کاربران ارائه کنند. در بدترین حالت اگر هواوی نتواند با تحریم‌ها مقابله کند باید از بازار موبایل خارج شود.

هواوی برای تولید محصولات خود به دوربین و چیپست 5G بیشتری نیاز دارد. نبود این قطعات باعث می‌شود آن‌ها مزیت رقابتی خود را از دست بدهند. مینگ چی کو در ادامه می‌گوید این مشکل باعث افت نوآوری در به‌روزرسانی‌های فنی چین می‌شود؛ زیرا هواوی توانایی عرضه محصولات خود را با جدیدترین سخت‌افزار ندارد. رقیبان آن نیز انگیزه زیادی برای پرداخت هزینه‌های بیشتر و تجهیز کردن دستگاه‌های خود به امکانات جدید را ندارند. از آن جایی که هواوی نمی‌تواند محصولات خود را به قطعات جدید مجهز کند باید قیمت تولیدات خود را کاهش دهد.

ارسال نظر