فعالیت طالبان در توییتر وقتی ترامپ ممنوع است!

توییتر در حالی به طالبان اجازه داده است جدیدترین اخبار تصرف افغانستان و ادعای صلح آمیز بودن فتوحاتشان را از طریق این پلتفرم منتشر کنند که ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا به طور دائم اجازه ندارد از توییتر استفاده کند.

فعالیت طالبان در توییتر وقتی ترامپ ممنوع است!

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان که حساب توییترش ۲۸۷ هوادار دارد، به طور مرتب جدیدترین اخبار تصرف افغانستان توسط این گروه را منتشر می کند. وی از شبکه اجتماعی برای نشان دادن این که سرنگونی دولت افغانستان تا حدود زیادی صلح آمیز بوده است، استفاده می‌کند.

بنابر گزارش پایگاه خبری محافظه کار واشنگتن اگزمینر، توییت روز دوشنبه مجاهد ویدیویی از افغان ها در کابل را نشان داد و با کپشنی همراه بود که خاطرنشان می کرد نیروهای طالبان در بخشهای مختلف این شهر مستقر شده اند و مدعی شده بود مردم از ورود مجاهدین خوشحال بوده و از امنیت راضی هستند.

مجاهد تنها عضو فعال طالبان در توییتر نیست. یوسف احمد یک سخنگوی دیگر طالبان است که به طور مرتب توییتهایی به زبان پشتو برای ۶۰ هزار دنبال کننده اش منتشر می‌کند و در جدیدترین پست خود مدعی شده بود فرودگاه قندهار که محل استقرار هزاران سرباز افغان است، روز دوشنبه تحت کنترل کامل طالبان درآمد.

در حالی که کشورها تلاش می‌کنند شهروندانشان را به سرعت از افغانستان خارج کنند، سهیل شاهین، سخنگوی دفتر قطری طالبان در توییتر به زبان انگلیسی مرتبا ادعا می‌کند دیپلماتهای خارجی و کارکنان سفارتخانه در کابل در امنیت خواهند بود!

سخنگوی توییتر در تماس واشنگتن اگزمینر گفته است این شرکت به شکل فعالانه محتوایی که از سیاستهایش تخطی می‌کنند را حذف می‌کند اما به سخنگوهای طالبان یا رییس جمهور سابق آمریکا اشاره ای نکرد.

حتما بخوانید: نقش سرنوشت‌ساز واتس‌اپ در سقوط دولت افغانستان | آمریکا دست طالبان را باز گذاشت!

منبع: ایسنا

ارسال نظر