فعال شدن دستیار صوتی گوگل بدون استفاده از عبارت‌های فعال کننده

رسانه کلیک - گوگل در حال آزمایش قابلیتی است که باعث می‌شود دستیار صوتی بدون استفاده از عبارت‌های فعال کننده مانند ''Hey, Google'' و یا ''Ok Google'' فعال شود. 

فعال شدن دستیار صوتی گوگل بدون استفاده از عبارت‌های فعال کننده

بر اساس اطلاعات منتشر شده، گوگل در حال آزمایش ویژگی نمایش هوشمند در دستیار صوتی خود است تا به جای استفاده از عبارت‌های فعال کننده "Hey Google" یا "OK Google"، دستیار صوتی را از طریق مجاورت فعال کند. یکی از لیکرهای معروف به نام جان بورومئوس، ویدیویی را در یوتیوب (از طریق Android Central) آپلود کرده است که به‌خوبی این ویژگی را در ساخت سیستم عامل داخلی Nest Hub Max نشان می‌دهد.

بورومئوس توانسته بدون گفتن هیچ‌یک از عبارت‌های فعال کننده از دستیار صوتی خود استفاده کند. Assistant UI هر زمان که بورومئوس ساکت بماند یا صحبت خود را متوقف کند ناپدید می‌شود، اما وقتی کمی به صفحه نمایش هوشمند نزدیک می شود دستیار دوباره ظاهر می‌شود.

مشخص نیست که آیا گوگل قصد دارد این ویژگی را که با نام رمز Blue Steel شناخته می‌شود، به نسخه عمومی پلتفرم خود وارد کند یا نه. به نظر می‌رسد که این غول تکنولوژی در حال حاضر فقط در حال آزمایش این ویژگی است. همچنین نحوه عملکرد این ویژگی کاملاً مشخص نیست. با این حال ، دستگاه‌های Nest دارای قابلیت استفاده از امواج فراصوتی (مشابه آن‌چه در سونوگرافی استفاده می‌شود) هستند که به آنها کمک می‌کند بدون فعال کردن دوربین، فاصله شما را تشخیص دهند.

گوگل می‌خواهد از قابلیت تشخیص فاصله از طریق امواج صوتی یا عملکرد تشخیص چهره Nest برای کمک به قابلیت Blue Steel استفاده می کند ، اگر نگران حریم خصوصی خود هستید یا دستیار در حال رکورد اطلاعاتی است که تمایل ندارید، می‌توانید این ویژگی‌ها را در صفحه نمایش هوشمند خاموش کنید. به نظر می‌رسد که گزینه‌ای برای غیرفعال کردن این ویژگی نیز وجود دارد.

البته اگر با استفاده از Blue Steel راحت هستید، این ویژگی می‌تواند تجربه جالبی از استفاده از دستیار صوتی بدون اصطکاک در نمایشگرهای هوشمند باشد. البته، آمازون نیز در حال گشف راه‌حلی برای فعال سازی الکسا ​​بدون هیچ عبارت فعال‌کننده‌ای است.

ارسال نظر