فعال کردن قابلیت Pairing Mode روی دسته کنترلی PS5 DualSense

رسانه کلیک - دلایل زیادی مبنی بر فعال کردن قابلیت Pairing Mode در دسته‌ کنترلی PS5 Dualsense وجود دارد . اما به هر دلیلی که بخواهید این قابلیت را فعال کنید باید نحوه استفاده از آن را بدانید.

فعال کردن قابلیت Pairing Mode روی دسته کنترلی PS5 DualSense

در این مطلب قصد داریم تا نحوه فعال کردن قابلیت Pairing Mode در PS5 را آموزش دهیم لطفاً تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. دسته‌های PS5 Dualsense به معنای واقعی یک ابزار همه‌ کاره ر انجام بازی روی کنسول PS5 است. امکان جفت کردن و یا به اصطلاح Pair کردن آن با همه دستگاه‌های دیگر نیز وجود دارد.

فعال کردن قابلیت Pairing Mode در دسته‌ کنترلی PS5 DualSense

برای فعال کردن Pairing Mode در دسته‌های کنترلی PS5 و قرار دادن آن روی حالت اتصال با بلوتوث بسیار ساده و آسان است. در دسته‌های کنترلی Xbox سری X یک دکمه برای فعال کردن این قابلیت تعبیه شده بود است در ‌دسته‌های PS5 DualSense چنین دکمه‌ای وجود ندارد. از این رو برای فعال کردن این قابلیت باید از دکمه‌های ترکیبی استفاده کنید. بنابراین ابتدا دکمه PalySattion را که وسط دسته کنترلی قرار دارد فشار دهید و هم‌زمان دکمه Creat را فشار دهید. دکمه Creat دقیقاً بالای دکمه‌های جهت‌نما روی دسته کنترلی در سمت چپ قرار دارند.

قابلیت Pairing Mode به این ترتیب قابلیت Pairing Mode در PS5 فعال می‌شود. در این حالت چراغی که دورتادور تاچ پد قرار دارد شروع به چشمک زدن می‌کند. در واقع چشمک زدن این چراغ به معنای آماده و فعال بودن این قابلیت روی دسته کنترلی است. وقتی این چراغ شروع به چشمک زدن کرد دست خود را از روی دکمه‌هایی که فشار داده‌اید بردارید.

چرا باید قابلیت DualSense را روی دسته کنترلی PS5 DualSense فعال کنید؟

همان‌طور که گفته شد شما می‌توانید با استفاده از قابلیت Pairing Mode از دسته کنترلی PS5 DualSense روی ابزارهای مختلف استفاده کنید. به عبارت دیگر این دسته کنترلی فقط مخصوص بازی با دستگاه پلی‌استیشن نیست.

برای مثال اگر شما Steam داشته باشید می‌توانید از دسته کنترلی PS5 DualSense روی پلتفرم‌های مختلف انجام بازی استفاده کنید. در واقع شما می‌توانید از آن برای کنترل بازی‌ها استفاده کنید. همچنین اگر بخواهید روی لپ‌تاپ یا کامپیوتر رو میزی خود بازی کنید می‌توانید دسته کنترلی PS5 DualSense را با استفاده از اتصال بلوتوث به آن متصل کنید و از آن برای انجام بازی‌های مختلف استفاده کنید.

دسته کنترلی PS5 DualSense توجه داشته باشید که از این دسته نمی‌توانید روی اپلیکیشن پلی‌استیشن روی کامپیوتر یا لپ‌تاپ استفاده کنید. شما فقط می‌توانید از دسته‌های کنترلی DualShock در این حالت استفاده کنید. از آنجایی که برند سونی قابلیت سازگاری با دسته‌ کنترلی Dualsense را روی سرویس بازی خود ایجاد کرده است پس شما نیازی به فعال کردن قابلیت Pairing Mode در این حالت نخواهید داشت.

همچنین اگر در حال استفاده از دسته‌های کنترلی DualSense روی یک دستگاه دیگر بوده‌اید و بخواهید مجدداً از آن روی PS5 استفاده کنید باید دوباره قابلیت Pairing Mode را روی دسته کنترلی فعال کنید.

خوشبختانه پروسه فعال کردن این قابلیت بسیار ساده و آسان است اما نکته مهم که بسیاری از کاربران در خصوص آن انتقاداتی را به شرکت سونی و طراحی این دسته‌های کنترلی وارد کرده این است که با وجود اینکه این دسته‌های کنترلی به روزترین و آخرین نسخه از دسته کنترلی PS5 هستند اما متأسفانه هیچ دکمه‌ای برای فعال کردن قابلیت Pairing Mode روی آن‌ها تعبیه نشده است و این یک ضعف مهم برای این دسته‌های برند سونی به حساب می‌آید.

ارسال نظر