با پیکاپ فورد مدل F-150 lightning 2022 آشنا شوید؛ مقرون‌به‌صرفه اما قدرتمند

رسانه کلیک - پیک آپ الکترونیکی مدل F-150 lightning 2022 بدون تغییر در اندازه‌‌ی خودرو، شاهکاری از ماشین‌سازی فورد محسوب می‌شود.

با پیکاپ فورد مدل F-150 lightning 2022 آشنا شوید؛ مقرون‌به‌صرفه اما قدرتمند

مشخصات فنی فورد مدل F-150 lightning 2022

این خودرو همانطور که از اسمش پیداست مانند یک صاعقه به بازار خودروهای آمریکایی برخورد کرده و سروصدای زیادی ایجاد کرده است.

F-150 برای 44 سال جز پرفروش‌ترین کامیون‌ها بوده و فورد زمان زیادی صرف تبدیل موتور احتراقی این خودرو با باتری و موتور الکتریکی کرده است، بطور کلی این تغییر در صنعت امروزه‌ی خودروسازی، ساده و قابل انجام است اما وقتی صحبت از خودروهای سنگین می کنیم، فورد در این زمینه نوآوری به خرج داده و دریچه‌ی جدیدی به سوی صنعت خودروسازی الکتریکی باز کرده است. مزیت دیگر این خودرو قیمت بسیار کم آن (در حدود $41,669) نسبت به خودروهای نسل قبل خود است.

فورد در این خصوص اعلام کرده نیازی به جیب پر از پول ندارید، کافیست به سراغ خودروی الکتریکی بروید!

باید خاطرنشان کرد که lightning جایگزین F-150 معمولی نمی‌شود، این خودرو فقط در یک نسخه‌ی الکترونیکی آیرودینامیکی با چراغ‌های جذاب و تایرهای شیک، کابین چهار در و یک تخت 5.5 فوتی ارائه خواهد شد. به دلیل اینکه فورد نمی‌خواهد این خودرو به عنوان یک نسخه‌ی آزمایشی دیده شود، شباهت های میان lightning و F-150 را حفظ کرده و در نگاه اول این خودرو به عنوان F-150 شناسایی خواهد شد.

با هم نگاهی به مشخصات فورد مدل F-150 lightning 2022 بیندازیم:

  • این پیک آپ فورد 5 نفره است و از لحاظ اندازه تفاوتی با خودروهای مشابه خود ندارد.
  • حداکثر وزنی که می‌تواند تحمل کند 907 کیلوگرم است و می‌تواند 4535 کیلوگرم را بکسل کند.
  • با باتری اضافه می‌تواند قدرت 563 اسب بخار و 775 پوند-فوت گشتاور تولید کرده همچنین 483 کیلومتر بدون نیاز به شارژ باتری ادامه دهد.
  • با باتری استاندارد قدرت 426 اسب بخار، 775 پوند-فوت گشتاور تولید کرده همچنین 370 کیلومتر بدون نیاز به شارژ باتری ادامه می‌دهد.
  • از سیستم (چرخ‌های دائم متحرک) AWD بهره‌مند است.

فورد شتاب صفر تا صد این خودرو را 4.4 ثانیه تخمین زده که نسبت به خودروهای همسان خود کمتر است. نکته‌ی دیگر این است که lightning تنها پیک آپی بوده که دارای سیستم تعلیق عقب مستقل است و سیستم تعلیق هوا ندارد؛ به عبارت دیگر lightning نه تنها الکترونیکی است بلکه شکایات رایج مردم از اکثر کامیون‌ها از جمله مصرف سوخت، سواری و جابجایی را برطرف می‌کند!

ford

فورد برای شارژ این خودرو چه فکری کرده است؟

همه کامیون ها دارای یک شارژر همراه هستند که می‌تواند به یک خروجی استاندارد 240 ولت متصل شوند که در حدود 20 کیلومتر در ساعت شارژ با 32 آمپر را فراهم می‌کند، سرعت شارژ با خروجی 120 ولت کمتر خواهد بود، برای شارژ سریع باتری می‌توان به جایگاه‌های مخصوص فورد مراجعه کرد که در زمان یک ساعت 48 کیلومتر باطری را شارژ می‌کند. فورد برنامه‌ای روی خودرو تعبیه کرده که زمان شارژ را محاسبه و نزدیکترین ایستگاه شارژ را به شما نمایش می‌دهد.

نکته جالب دیگر این است که شما می‌توانید از برق خودرو به عنوان باتری برای وسایل برقی دیگرتان نیز استفاده کنید! در آینده، Ford Intelligent Power به شما این امکان را می‌دهد تا با کمترین هزینه برق، پیک آپ خود را شارژ کنید و در ساعات پرهزینه و اوج انرژی به خانه بازگردید و برق منزل را از پیک آپ خود تامین کنید تا هزینه‌های کلی خود را کاهش دهید.

ظاهر مهم است!

فورد ظاهر زیبایی برای lightning طراحی کرده و قصد تغییر آن را ندارد. ظاهر این خودرو مدرن است و چراغ‌های جلو و عقب شکل امضای خاص خود را دارند و نور زیبایی را به اطراف منتشر می‌کنند. جلوپنجره‌ی کروم سیاه شده (که با کروم روی خط تسمه مطابقت دارد) به کاپوت متصل است، چرخ ها از نوع آیرودینامیکی مورب طراحی شده‌اند و در اندازه‌های 18 ، 20 و 22 اینچ ارائه می شوند. کلمه "lightning" به صورت خطی در کناره های تخت نوشته شده و در درب عقب نشان lightning با نشان پرچم آمریکا نمایش داده شده است. کابین تا حدود زیادی همان F-150 معمولی‌ است، فقط یک صفحه لمسی عمودی 15.5 اینچی به آن اضافه شده است.

این خودرو دارای صندلی‌های جلو 180 درجه ای خمیده و منظم و کنسول آن هنگام تعویض دنده تغییر حالت می دهد تا فضای مناسب ایجاد شود. همچنین دوربین‌های 360 درجه برای کمک به راننده در همه جای خودرو بجز زیر آن تعبیه شده است. این خودرو سنسوری برای تخمین میزان بار دارد و براساس آن ارتفاع خود را تنظیم می‌کند.

فورد برای lightning چهار حالت رانندگی را ارائه می دهد: عادی، اسپرت، آفرود و بکسل / حمل و نقل.

مهندس ارشد لیندا ژانگ می‌گوید:

من اسم lightning را دوست دارم و معتقدم این اسم برازنده خودروی ماست و ما نیز چنین فکر می‌کنیم.

ارسال نظر