فوق‌العاده ایثارگری با احتساب سه چهارم خدمت سربازی

طبق نظر کمیسیون مشورتی اداری، استخدامی و فرهنگی دیوان عدالت اداری، فوق العاده ایثارگری و برخورداری از یک مقطع تحصیلی بالاتر برای کسانی که سه چهارم خدمت سربازی آنان داوطلبانه محسوب شده بلامانع است.

فوق‌العاده ایثارگری با احتساب سه چهارم خدمت سربازی

نظر مشورتی شماره ۹‍۰‍۰‍۰/۲۳‍۰/۱۲‍۰۸۴/۲‍۰‍۰ مورخ ۱۴‍۰‍۰/‍۰۵/‍۰۹ کمیسیون اداری، استخدامی و فرهنگی دیوان عدالت اداری

جناب آقای بهرامی

معاون محترم منابع انسانی شرکت سهامی برق منطقه‌ای باختر

با سلام؛

بازگشت به نامه شماره ۲۶۲/۳۰۰۰/۱۴۰۰مورخ ۲۹/۲/۱۴۰۰ متضمن طرح این سوال که به موجب دادنامه شماره ۲۵۷ مورخ ۱۶/۲/۱۳۹۹ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری سه چهارم خدمت موظف سربازی به عنوان خدمت داوطلبانه احتساب می گردد و همچنین به موجب نظریه مشورتی شماره ۷۲۶۰ مورخ ۷/۱۰/۱۳۹۹ دیوان عدالت اداری کلیه امتیازاتی که به موجب قوانین و مقررات به ایثارگران تعلق می‌گیرد به این افراد نیز تعلق می‌گیرد.

سوال این است که:

۱- آیا بند ۲ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری (فوق العاده ایثارگری) نیز به افرادی که سه چهارم خدمت سربازی آنان داوطلبانه محسوب شده است تعلق می‌گیرد؟

۲- آیا امکان اعمال یک مقطع تحصیلی بالاتر موضوع بند ۶ قسمت ث ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه برای رزمندگانی که با احتساب سه چهارم خدمت سربازی دارای شش ماه خدمت داوطلبانه درجبهه خواهند شد وجود دارد یا خیر؟

پس از طرح موضوع در کمیسیون مشورتی اداری، استخدامی و فرهنگی دیوان عدالت اداری، نظر کمیسیون مزبور به شرح زیر اعلام می‌گردد:

به موجب دادنامه شماره ۲۵۷ مورخ ۱۶/۲/۱۳۹۹ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری، سه چهارم خدمت سربازان وظیفه که در جبهه حضور داشته‌اند، از تاریخ ابلاغ دستورالعمل شماره ۴۵/۱۴/۲۰۱/م/۴/ن ستادکل نیروهای مسلح به سازمان اداری و استخدامی کشور، به عنوان خدمت داوطلبانه محسوب می‌گردد و از هرگونه امتیازی که به موجب قوانین و مقررات برای اشخاصی که داوطلبانه در جبهه‌ها حاضر بوده‌اند مقرر گردیده است، برخوردار می‌شوند.

لذا از آنجایی که پرداخت فوق العاده بند ۲ ماده ۶۸ قانون خدمات کشوری (فوق العاده ایثارگری) و برخورداری از یک مقطع تحصیلی بالاتر موضوع بند ۶ قسمت ث ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران در زمره امتیازات یاد شده قلمداد شده است، بنابراین پرداخت فوق العاده مذکور و اعمال یک مقطع تحصیلی بالاتر درخصوص مشمولین دستورالعمل شماره ۴۵/۱۴/۲۰۱/م/۴/ن ستادکل نیروهای مسلح مطابق قوانین و مقررات مربوطه بلامانع خواهد بود.

غلامرضا مولابیگی- معاون حقوقی، پیشگیری و پژوهش

بیشتر بخوانید: امتیاز فوق العاده ویژه برای افزایش حقوق معلمان چقدر است؟

منبع: کارگرآنلاین

ارسال نظر