دولت کوبا به دلیل اعتراضات مردم تلگرام و فیسبوک را مسدود کرد

به دلیل افزایش اعتراضات مردم کوبا نسبت به بحران اقتصادی در پاندمی کووید ۱۹، دولت این کشور شبکه‌های اجتماعی و اینترنت موبایل را مسدود کرده است.

دولت کوبا به دلیل اعتراضات مردم تلگرام و فیسبوک را مسدود کرد

فیلتر تلگرام و فیسبوک در کوبا

دولت کوبا دسترسی مردم به شبکه‌های اجتماعی را از دسترس خارج کرد. مردم کوبا نسبت به عملکرد دولت در مدیریت همه‌گیری کووید ۱۹ خشمگین هستند. آنها به دلیل آشفتگی اقتصادی ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا اعتراضات شدیدی به دولت کرده‌ و به خیابان‌ها آمده‌اند.

سازمان NetBlocks که وظیفه ردیابی و ارائه گزارش دسترسی به اینترنت را دارد، این محدودیت را تأیید کرده است. بر اساس گزارش این سازمان، دولت کوبا از روز دوشنبه پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام ، فیسبوک، واتساپ و تلگرام را حداقل در جزیره فیلتر کرده است. گفتنی است، دسترسی برخی از ساکنین شهر هاوانا به اینترنت همراه محدود نشده است.

آمار دسترسی اینترنت در کوبا آمار دسترسی اینترنت در کوبا

سرکوب ناگهانی شبکه‌های اجتماعی احتمالا ترفندی برای مدیریت اعتراضات از سوی دولت کوبا بوده است. آنها با ایجاد محدودیت، سعی در اخلال در ارتباط معترضین و جلوگیری از گسترش اعتراضات مردم کوبا بوده است.

فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی اتفاقی نادر برای کشور کوبا بوده است. زیرا کوبا کشوری است که مخالفان دولت تحت نظارت و کنترل دقیق دولت این کشور قرار دارند.

آلپ توکر ، رییس سازمان NetBlocks، به رویترز گفت: «الگوی ایجاد محدودیت اینترنت و پیامر‌سان‌ها، نشانگر این است که دولت قصد دارد اشتراک اخبار و سازماندهی اعتراضات را دچار اختلال کند. دولت کوبا در تلاش است با این روش اعتراضات مردم را سرکوب کند. آنها با در دسترس قرار دادن اینترنت در بخش‌های خاصی از کشور، می‌خواهند شرایط ظاهری کشور را طبیعی و عادی نشان بدهند.»

بر اساس گزارش رویترز، ناآرامی‌های کشور کوبا در روز یکشنبه به صورت گسترده سرکوب شده بود. اما روز دوشنبه در حومه جنوبی هاوانا یعنی منطقه لاگینه‌آرا، یک نفر کشته و چندین نفر دیگر به دلیل جراحات ناشی از خشونت در بیمارستان بستری شدند.

اعتراضات مردم به دلیل بحران اقتصادی عمیق در کوبا بوده است. مشکلات اقتصادی باعث شد مردم با قطعی برق و کمبود گسترده کالاهای اساسی در جزیره تحت کنترل کمونیست‌ها روبرو شوند. دولت کوبا معتقد است که اعتراضات گسترده مردم ناشی از برنامه‌ریزی و همکاری کشور آمریکا بوده است.

آمریکا سال‌ها است که تحریم‌های تجاری سنگینی را برای کشور کوبا تنظیم کرده است. این اتفاق باعث شده است این کشور دچار مشکلات مهم اقتصادی شود. بنابراین، مردم نسبت به این بحران معترض و ناراضی هستند.

ارسال نظر