قابلیت ویرایش کامل فایل‌های آفیس به G Suite اضافه می‌شود

رسانه کلیک - گوگل به تازگی قابلیت ویرایش فایل‌های مایکروسافت آفیس را به  G Suite اضافه کرده است. با این وجود از حالت سازگاری آفیس استفاده می‌شود که عملکرد محدودی دارد.

قابلیت ویرایش کامل فایل‌های آفیس به G Suite اضافه می‌شود

در حال حاضر گوگل این قابلیت را به G Suite اضافه کرده است تا کاربران به راحتی و بدون محدودیت بتوانند فایل‌های آفیس را ویرایش کنند. این قابلیت علاوه بر اینکه محدودیت‌هایی که در گذشته برای کاربران وجود داشت را از بین می‌برد، بلکه قابلیت‌های جدیدی را نیز به آن‌ها ارائه می‌کند.

کاربران G Suite گوگل از این پس می‌توانند ویرایش کنند، نظر دهند، در فایل‌های مایکروسافت آفیس با استفاده از ابزارهای قدرتمند گوگل داکس همکاری داشته باشند و به شیت اسلاید دسترسی داسشته باشند. علاوه بر این موارد بهبود گزینه‌های اشتراک‌گذاری، بهبود کنترل فرایند اشتراک‌گذاری و کاهش نیاز به دانلود و فایل‌های پیوست ایمیل و تسهیل روند کار با توجه به کاهش نیاز به تبدیل انواع فایل قابلیت‌های دیگری است که برای کاربران G Suite گوگل فراهم شده است.

در حال حاضر کاربران می‌توانند از قابلیت ویرایش آفیس برای فایل‌های ورد (docx ،.dot. و dot.)، فایل‌های اکسل (xlsm ،.xlsx ،.xls. و xlt.) و فایل‌های پاورپوینت (pps ،.pptx ،.ppt. و pot.) استفاده کنند. کاربرانی که قصد دارند فایل‌های ورد، اکسل یا پاورپوینت را با نسخه قدیمی‌تر که از آفیس ۲۰۰۷ تولید شده‌اند ویرایش کنند بهتر است بدانند فایل‌های هنگام استفاده از ویرایش آفیس با فرمت‌های جدید ذخیره می‌شوند.

قابلیت‌هایی مانند اسکریپت‌های اپ، افزونه‌های G Suite، قفل کردن سلول در گوگل شیت، ترجمه اسناد و ایجاد کپی از نسخه قدیمی سند در بخش تاریخچه نسخه هنگام ویرایش فایل‌های آفیس در دسترس نخواهند بود. همه مشتریان G Suite و تمام کاربران با حساب شخصی گوگل می‌توانند از قابلیت ویرایش آفیس که که گوگل فراهم کرده است استفاده کنند. آن‌ها برای دسترسی به این قابلیت‌ها به حساب تجاری نیازی ندارند. بلکه با حساب عادی نیز می‌توانند از ویژگی ویرایش فایل‌های آفیس استفاده کنند.

ارسال نظر