قابلیت پرداخت آنلاین واتس اپ در برزیل متوقف شد

رسانه کلیک - بانک مرکزی برزیل قابلیت جدید و آزمایشی واتس اپ برای پرداخت آنلاین از طریق چت را در این کشور متوقف کرد؛ زیرا مقامات مالی این کشور هنوز آن را بررسی نکرده‌اند. به شرکت‌های ویزا و مستر کارت نیز دستور داده شده است تا پردازش پرداخت‌هایی که تاکنون با این روش انجام شده‌اند را متوقف کنند. 

قابلیت پرداخت آنلاین واتس اپ در برزیل متوقف شد

پیام رسان واتس اپ هفته گذشته قابلیتی را در برزیل ارائه کرد که این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا به‌سادگی ارسال عکس و ویدیو در این اپلیکیشن، در چت‌های خود برای یکدیگر پول پرداخت کنند.

کشور برزیل ۱۲۰ میلیون کاربر فعال در واتساپ دارد و بعد از کشور هند، دومین بازار بزرگ این پیام‌رسان است. به همین دلیل شرکت واتس اپ این قابلیت آزمایشی را ابتدا در برزیل اجرا کرد. البته لازم به ذکر است که واتس اپ برای ارائه قابلیت پرداخت آنلاین در کشور هند نیز چالش‌هایی داشته است.

بانک مرکزی برزیل در بیانیه‌ای اعلام کرده است که ارائه این سرویس بدون انجام تحلیل از سوی مقامات مالی این کشور به قدرت رقابت، کارآمدی و فرآیند حفظ اطلاعات شخصی در سیستم پرداخت خسارت می‌زند.

واتس اپ نیز اعلام کرده است که به همکاری خود با بانک مرکزی برزیل ادامه می‌دهد تا مشکل را برطرف کند و پرداخت‌های آنلاین را برای کاربران خود در این کشور فراهم کند.

ارسال نظر