قابلیت Spaces بزودی به نسخه اندرویدی توئیتر اضافه خواهد شد

رسانه کلیک - یکی از ویژگی هایی در روز های شیوع کرونا بین شبکه های مجازی رواج پیدا کرده است، امکان گفتگو بصورت زنده است. این همان قابلیت Spaces است که در نسخه iOS توئیتر وجود دارد.

قابلیت Spaces بزودی به نسخه اندرویدی توئیتر اضافه خواهد شد

طی یک سال گذشته، شیوع کرونا انجام بسیاری از کار های روزمره مردم را مختل کرده است. در این میان، شبکه های اجتماعی زیادی برای آسان سازی روابط مجازی کاری و خانوادگی مردم، اقدام به افزودن امکانات مختلفی کرده اند. یکی از این ویژگی های بسیار کاربردی، امکان گفتگو بصورت زنده است که می‌تواند برای گروه های کاری و دانشگاهی بسیار مفید واقع شود. ویژگی مورد بحث که با نام قابلیت Spaces در شبکه اجتماعی توئیتر شناخته می‌شود، تا به حال فقط در نسخه iOS این پلتفرم وجود داشته است. اهمیت حضور قابلیت فوق به قدری بالا بوده است که شرکتی مثل فیسبوک نیز در تلاش است تا برای رقابت در این زمینه با شبکه های مجازی دیگر، امکان گفتگوی زنده را به اپلیکیشن خود اضافه کند.

این ویژگی کاربردی مدت هاست که در نسخه iOS توئیتر وجود داشته که به میزبانی سرور های اختصاصی اپل خدمت مورد بحث را ارائه می‌دهد. حال طبق گزارشات منتشر شده، کاربران زیادی توانسته اند در نسخه اندرویدی و بتای این پلتفرم این ویژگی را در حساب خود تجربه کنند. البته با توجه به اینکه فعال سازی ویژگی فوق هنوز بطور رسمی از سمت توئیتر برای کاربران اندرویدی تائید نشده است، و از آنجایی که هنوز این امکان فقط بر روی یک نسخه بتای خاص و برای برخی کاربران در دسترس قرار گرفته است، زمان رسمی و افزوده شدن آن به این پلتفرم مشخص نشده. اما اینکه برخی کاربران توانسته اند که پیش از هرگونه اعلام رسمی به این قابلیت دست پیدا کنند، مسئله ای است که می‌تواند برای کاربران اندرویدی توئیتر بسیار خوشحال کننده باشد. طبق گزارش کسانی که به این ویژگی دست پیدا کرده اند، هنوز کسی نمی‌تواند اسپیس خود را داشته باشد و افراد فقط می‌توانند به اسپیس بقیه ملحق شود. با این حال هنوز اعلامیه رسمی از طرف شرکت توئیتر درباره این مسئله منتشر نشده است و ما فقط باید برای مشاهده آن بر روی نسخه پایدار این پلتفرم، صبر بیشتری داشته باشیم.

ارسال نظر