قابلیت View Once واتس اپ شباهت بسیاری با اسنپ‌چت دارد

رسانه کلیک - اسنپ‌چت بین کاربران اروپایی پلتفرمی محبوب به حساب می‌آید. حال با ورود قابلیت View Once واتس اپ این شبکه اجتماعی قصد رقابت با اسنپ‌چت را دارد. 

قابلیت View Once واتس اپ شباهت بسیاری با اسنپ‌چت دارد

شرکت فیسبوک درحال انجام آزمایشاتی روی قابلیت View Once واتس اپ است. گفته می‌شود این ویژگی ابتدا برای دستگاه‌های اندرویدی در دسترس قرار خواهد گرفت و کاربران آی‌او‌اس کمی دیرتر امکان استفاده از آن را پیدا خواهند کرد.

امکان ارسال عکس و فیلم که فقط یک‌بار می‌توان آن را مشاهده کرد یکی از ویژگی‌های پلتفرم اسنپ‌چت است. به همین دلیل واتس‌اپ قصد دارد تا برای رقابت با این قابلیت اقدام به کپی‌برداری کند.

این ابزار در واقع بعد از رسوایی امنیتی پیام‌رسان واتس‌اپ مطرح شده و این شرکت قصد دارد تا با معرفی آن، کاربران از دست رفته خود را به سمت خود بازگرداند.

البته مدیران واتس‌اپ ادعا می‌کنند کاربرانی که این پلتفرم را ترک کرده‌اند انگشت شمار بوده اما واقعیت امر مسئله‌ای دیگر است.

سال گذشته کمپانی فیسبوک به عنوان صاحب واتس‌اپ برای جذب کاربران بیشتر به این پیام‌رسان امکان ارسال پیام‌های زمان‌دار (Disappearing Messages) را به این پلتفرم اضافه کرد. حال ویژگی یک‌بار دیدن قرار است این پیام‌رسان را یک گام جلوتر ببرد.

طبق اطلاعات منتشر شده از حساب WABetaInfo، برای استفاده از ابزار جدید کافیست کاربر روی گزینه تایمر در قسمت بالایی و سمت راست رسانه انتخابی خود کلیک کرده و گزینه جدید را برای آن فعال کنند.

زمانی که کاربر دریافت کننده پیام را باز کند روی صفحه گفتگوی هردو کاربر ارسال کننده و دریافت کننده پیام ارسال شده به حالت "Opened" تغییر وضعیت می‌دهد. این بدان معناست تصویر توسط مخاطب شما باز و مشاهده شده است.

البته یکی از معایب بزرگ استفاده از این قابلیت، امکان گرفتن اسکرین‌شات از محتوای ارسالی است. در واقع حضور این نوع قابلیت‌ها معمولا برای قدرت‌نمایی و نفع پیام‌رسان‌ها در دسترس قرار می‌گیرد نه برای کاربران!

درحال حاضر ویژگی مورد اشاره در نسخه بتا ۲.۲۱.۱۴.۳ واتس‌اپ قابل استفاده بوده و کاربرانی که قصد دارند این ابزار را مورد بررسی قراردهند، می‌توانند از طریق پلی استور با ثبت‌نام در برنامه بتا این پیام‌رسان به آن دسترسی پیدا کنند. البته درحال حاضر ثبت‌نام نسخه بتا برای این برنامه بسته شده است اما هر لحظه امکان باز شدن ورودی‌های جدید وجود دارد.

ارسال نظر