پرداخت مالیات بر اساس قانون استخراج ارزهای دیجیتال در قزاقستان

رسانه کلیک - رئیس‌جمهور قزاقستان اخیرا قانون جدیدی را امضا کرده است که بر اساس آن، استخراج‌گران موظف خواهند بود بابت انرژی استفاده شده برای استخراج ارزهای دیجیتال مالیات پرداخت کنند.

پرداخت مالیات بر اساس قانون استخراج ارزهای دیجیتال در قزاقستان

قانون جدید استخراج در قزاقستان

قاسم جومارت توقایف، رئیس‌جمهور قزاقستان اخیرا یک قانون جدید را امضا کرده است که مالیات اضافی را برای برق مصرفی استخراج ارزهای دیجیتال تعیین می‌کند. این مالیات جدید قرار است از ژانویه 2022 اجرا شود.

بر اساس گزارش خبرگزاری محلی Kursiv، در قانون جدید هزینه اضافی 1 تنگه قزاقستان (معادل 0.00233 دلار) برای هر کیلووات ساعت مورد استفاده استخراجگران ارزهای دیجیتال در نظر گرفته شده است.

مالیات اضافی بخشی از یک سری اصلاحات در قانون مالیات ملی در مورد استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال است. پارلمان قزاقستان این لایحه را در اواسط ماه ژوئن تصویب کرد.

مهاجرت استخراجگران چینی به قزاقستان

استخراجگران ارزهای دیجیتال مستقر در چین پس از سرکوب دولت این کشور مجبور به تعطیل کردن فعالیت خود در چین شدند و تعداد زیادی از آن‌ها به قزاقستان مهاجرت می‌کنند. آلبرت رائو (Albert Rau)، رئیس کمیته اصلاحات اقتصادی و توسعه منطقه‌ای قزاقستان گفت که هدف اصلی قانون جدید تنظیم صنعت استخراج ارزهای دیجیتال و «خارج کردن آن از سایه‌ها» است.

اخیرا به دلیل خروج استخراجگران از چین، قزاقستان به‌عنوان مقصد اصلی برای استخراج ارزهای دیجیتال مطرح شده است. طبق داده‌های شاخص مصرف برق بیت کوین دانشگاه کمبریج، قزاقستان از نظر سهم کل هش ریت بیت کوین پس از چین، ایالات متحده و روسیه، در رتبه چهارم قرار دارد.

غول‌های استخراج چینی مانند Canaan درحالی‌که درگیر برخورد با استخراج ارزهای دیجیتال توسط مقامات چینی شده‌اند، پروژه‌های خود را به قزاقستان منتقل کرده‌اند. پیش‌ازاین، حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان نیز استخراج ارزهای دیجیتال را برای چهار ماه آینده ممنوع اعلام کرده بود.

ارسال نظر