قدرت پردازنده اگزینوس ۲۲۰۰ در تست های گرافیکی به نمایش گذاشته شد

رسانه کلیک - شرکت سامسونگ قصد دارد تا بزودی از جدیدترین پردازنده پرچمدار خود رونمایی کند. طبق امتیازات به می‌رسد قدرت پردازنده اگزینوس ۲۲۰۰ بالاتر از A14 اپل باشد. 

قدرت پردازنده اگزینوس ۲۲۰۰ در تست های گرافیکی به نمایش گذاشته شد

با اینکه شرکت سامسونگ در اوایل سال میلادی جاری از همکاری خود با کمپانی AMD به جهت تولید پردازنده‌های آینده خبر داد، اما تا به امروز اطلاعاتی از قدرت پردازنده اگزینوس ۲۲۰۰ منتشر نشده بود. حال به نظر می‌رسد این چیپست عملکرد بسیار قوی‌تری نسبت به پردازنده A14 اپل دارد.

به گفته افشاکننده مورد اعتماد چینی IceUniverse: «غول فناوری کره‌ای درحال انجام تست‌های مختلف روی پردازنده مبتنی بر AMD خود است.» وی هم‌چنین با ارائه یک اسکرین‌شات از صفحه امتیازات پلتفرم 3DMark مشخص کرد چیپست پیشرو توانسته است امتیاز ۸۱۳۴ را با میانگین نرخ تازه سازی ۵۰ فریم بر ثانیه از آن خود کند.

برهمین اساس اگزینوس پیشرو پردازنده A14 اپل را با امتیاز ۷۴۴۲ و میانگین ۴۰ فریم بر ثانیه به راحتی پشت سر گذاشته است.

درحال حاضر این امتیازات فقط نتیجه آزمایشات عملی اولیه بوده و هنوز اطلاعاتی از میزان دما و عملکرد آن در اجرای بازی‌های سنگین در دسترس قرار نگرفته است.

در هر صورت امتیاز منتشر شده برای یک دستگاه اندرویدی می‌تواند افتخار بزرگی برای سامسونگ باشد زیرا توانسته است برای اولین بار قدرتمندترین گوشی هوشمند غول فناوری آمریکایی را پشت سر بگذارد.

جالب است بدانید پردازنده اگزینوس مورد اشاره از جدیدترین ساختار شرکت AMD یعنی RDNA2 بهره می‌برد و همین امر باعث می‌شود تا چیپست‌های جدید این شرکت کره‌ای در انجام انواع وظیفه‌های گرافیکی مثل بازی‌های سنگین، عملکرد بسیار بهتری نسبت به نسل قبلی خود داشته باشد.

با ما همراه باشید تا از جدیدترین اخبار پیرامون این چیپست مورد انتظار آگاهی پیدا کنید.

به نظر شما آیا سامسونگ می‌تواند به واسطه همکاری با شرکت AMD رقیب قدرتمند خود یعنی اپل را از لحاظ عملکرد پردازنده‌های خود کنار بزند؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر