قدرت پردازنده A15 آیفون 13 چگونه است؟

شرکت اپل به تازگی از جدیدترین محصولات خود همچون آیپد و آیفون ۱۳ مجهز به پردازنده A15 رونمایی کرده است. اما آیا این چیپست از لحاظ پردازشی در مقایسه با نسل قبلی خود با پیشرفت‌های چشمگیری همراه شده است؟ 

قدرت پردازنده A15 آیفون 13 چگونه است؟

سال گذشته شرکت اپل با بکارگیری پردازنده A14 توانست حریفان خود را در میدان رقابت چیپست گوشی و تبلت‌ها مغلوب خود کند. حال امسال طبق روال همیشگی این کمپانی از محصولات جدید خود همراه چیپست A15 رونمایی کرده است.

با اینکه پردازنده A15 از لحاظ عملکرد قدرت بسیار بیشتری نسبت به نسل پیشین خود دارد اما نمرات منتشر شده از این قطعه سخت‌افزاری مهم هنوز نتوانسته‌اند قدرت حقیقی آن را به نمایش بگذارند. به همین دلیل گفته می‌شود پردازنده جدید اپل در واقعیت نظر کاربران زیادی را به خود جلب خواهد کرد.

جالب است بدانید شرکت اپل در دسته از کمپانی‌هایی قرار می‌گیرد که طراحی محصولاتی همچون آیفون را به دیگر تولیدکنندگان واگذار نمی‌کند و بیشتر مراحل تولید آیفون داخل مجموعه انجام می‌شود. البته پردازنده‌های این شرکت به دلیل کمبود زمان معمولا برعهده کمپانی تایوانی TSMC است.

یکی از دلایل اصلی عملکرد رضایت‌بخش آیفون یا آیپدهای اپل ادغام ۲ رکن اصلی یعنی سیستم‌عامل (iOS) با پردازنده (SoC) دستگاه است. همین امر باعث شده تا گوشی‌های اندرویدی از لحاظ عملکرد همواره یک سطح پایین‌تر از محصولات اپل باشند.

این مسئله درباره جدیدترین پردازنده اپل نیز صدق می‌کند و طبق بررسی‌های عملی انجام شده چیپست A15 با ساختار ۵ نانومتری خود توانسته است عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان دهد.

حال باید دید با حضور پردازنده A15 اپل در گوشی‌های جدید غول فناوری آمریکایی، سری جدید آیفون‌ها در مقایسه با رقبای خود همچون سری گلکسی اس ۲۱ سامسونگ و می ۱۱ شیائومی چگونه عمل خواهند کرد.

لطفا نظرات خود را با ما و سایر کاربران پیرامون چیپست جدید اپل به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر