امروز قرار رسمی برای رای گیری طرح صیانت در مجلس وجود نداشت | یک دعوت شخصی؟

«غلامرضا نوری قزلجه» عضو کمیسیون مشترک طرح حمایت، تشکیل جلسه رای گیری طرح صیانت  را در زمان بررسی بودجه دانست و گفت قرار نبود برنامه ای شکل بگیرد و تنها یک اطلاع‌رسانی پیامکی و غیر رسمی آمده بود.

امروز قرار رسمی برای رای گیری طرح صیانت در مجلس وجود نداشت | یک دعوت شخصی؟

هیچ برنامه ای برای رای گیری امروز در مجلس درباره طرح صیانت تعیین نشده بود

به گزارش کلیک به نقل از جماران، امروز، اعضای کمیسیون طرح حمایت از حقوق کاربران با ۱۸ رای موافق کلیات طرح صیانت را به تصویب رساندند . تنها رای مخالف در این جلسه متعلق به رشیدی کوچی بوده است.

اما غلامرضا نوری قزلجه عضو کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی در این‌باره گفت: «این فرایند درستی نبود. در زمان بررسی بودجه، کارتابل‌های دعوت به کمیسیون‌ها خالی بود و هیچ برنامه‌ای قرار نبود شکل بگیرد. تنها یک اطلاع‌رسانی پیامکی و غیر رسمی بوده است. بنده صبح در صحن اطلاع دادم و رییس مجلس هم گفتند که این تنها یک دعوت شخصی بوده است.»

قزلجه در خصوص تصویب این طرح گفت: «اگر زور باشد این طرح ادامه پیدا می‌کند و اگر منطق به قانون باشد قاعدتا جلسه رسمی بعد بودجه، کمیسیون تشکیل و طی جلساتی گزارش مرکز پژوهش‌ها، کارگروه شنیده شود و اگر کلیات طرح صیانت رد شود، افراد ۱۰ روز مهلت دارند تا پیشنهادات جایگزین خود را مطرح کنند. بعد در جلسات رسمی مطابق آیین‌نامه رای‌گیری شود.»

غلامرضا نوری قزلجه

البته رییس کمیسیون مشترک «رضا تقی پور انوری» درباره جلسه امروز گفته بود: «برگزاری جلسه امروز به یکباره نبوده است و از دو روز قبل در این خصوص نظرخواهی شد. ۱۴ نفر از اعضای کمیسیون با برگزاری این جلسه موافق بودند.»

غلامرضا نوری قزلجه چند روز پیش گفته بود طرح صیانتی که به کمیسیون ارجاع شده قابل دفاع نیست و به احتمال ۹۰ درصد طرح صیانت لغو می‌شود . امروز نیز بعد از این اتفاق گفت این رای‌گیری وجاهت قانونی و پارلمانی نداشته و ندارد. از زمانی که جلسات مجلس تشکیل می‌شده هیچ‌گاه در زمان تصویب بودجه به موضوع دیگری رسیدگی نمی‌شد.

ارسال نظر