قطعی سراسری فیسبوک باعث اختلال در خدمات اینستاگرام و واتس اپ شد

رسانه کلیک - چند ساعت پیش بود که گزارشاتی مبنی بر قطعی سراسری فیسبوک در فضای مجازی منتشر شد. حال به نظر می‌رسد که این امر باعث اختلال در واتس اپ و اینستاگرام نیز شده است. 

قطعی سراسری فیسبوک باعث اختلال در خدمات اینستاگرام و واتس اپ شد

به تازگی کاربران گزارش‌هایی مبنی بر اختلال در عملکرد شبکه‌های وابسته به فیسبوک از کشورهای آرژانتین، اروگوئه، شیلی، برزیل، بنگلادش و... منتشر کرده‌اند. گفته می‌شود این مشکل حتی برخی افراد ساکن انگلستان و ایالات متحده را نیز درگیر خود کرده است. البته این اولین بار نیست که کاربران قطعی سراسری فیسبوک را تجربه میکنند.

با توجه به وب‌سایت DownDetector که وضعیت لحظه‌ای در دسترس بودن یا نبودن سرویس‌های بزرگ بین‌المللی را بررسی می‌کند، مشکل پیش رو از ساعت ۱۸:۴۰ به وقت امریکای شرقی باعث اختلال در سرویس‌های مختلف کمپانی فیسبوک شده است.

بیش از ۴۰ درصد گزارشات منتشر شده حکایت از آن دارد که تمامی شبکه‌های اجتماعی دچار اختلال شده و حتی برخی افراد مشکلاتی را در بارگزاری تصاویر و پست‌ها در توییتر نیز گزارش کرده‌اند. در عین حال، هنوز دلیل بروز این مشکل سراسری اعلام نشده و شرکت فیسبوک درباره وجود مشکل در سرورهای خود هیچ صحبتی نکرده است.

هم‌چنین، صفحه رسمی وضعیت فیسبوک نیز نشان نمی‌دهد که با وجود گزارشات متعدد از کاربران، مشکلی وجود داشته باشد. اما برخی کارمندان داخلی این کمپانی بزرگ ادعا کرده‌اند که فیس بوک درحال بازگردانی شرایط پیش آمده به حالت عادی است. این اتفاق در ماه‌های آوریل و مارچ سال میلادی جاری نیز رخ داد. بنابراین مشکل عدم اتصال به برخی سرورهای شرکت به امری طبیعی برای کاربران تبدیل شده است.

فیسبوک طی سال‌های اخیر برای ادغام سرویس‌های مختلف خود از جمله برنامه اینستاگرام، واتس اپ و مسنجر، به منظور امکان ارسال پیام‌های بین پلتفرمی، اقدامات زیادی انجام داده است. با این حال، منتقدان اعلام کرده‌اند که افزایش ادغام سرویس‌های فیس بوک به معنای بیشتر شدن قطعی‌ها است و همین امر باعث می‌شود که کارهای قانونی آنها برای به انتها رساندن این پروژه جاه‌طلبانه دشوارتر شود.

گزارشات دیگر نشان می‌دهد قطعی پیش آمده فقط مختص به سرویس‌های فیسبوک نبوده و وب‌سایت‌هایی همچون ردیت، آمازون و بسیاری از سایت‌های بزرگ نیز با مشکل مواجه شده‌اند. حال باید دید که مشکل از کجا آب می‌خورد و چه شرکتی باعث بروز این مشکل جهانی شده است.

ارسال نظر