لابی اپل با ایالات متحده برای تقویت تولید چیپست های خود

رسانه کلیک - براساس گزارشاتی اپل تلاش می کند برای تقویت تولید چیپست های خود با ایالات متحده بر سر تخفیف مالیاتی لابی می کندو مشتاق است بیشتر زنجیره تأمین خود را به ایالات متحده منتقل کند.اوایل امسال اپل اعلام کرد که این شرکت از پردازنده Apple Silicon مجهز به ARM خود برای MacBook های آینده استفاده می کند. هنوز زمان رونمایی از این لپ تاپ ها مشخص نشده است ولی شرکت اعلام کرده است که این لپ تاپ های مجهز به چیپست های جدید ساخت خود در اواخر امسال به بازار می آیند.

لابی اپل با ایالات متحده برای تقویت تولید چیپست های خود

اوایل امسال اپل اعلام کرد که این شرکت از پردازنده Apple Silicon مجهز به ARM خود برای MacBook های آینده استفاده می کند. هنوز زمان رونمایی از این لپ تاپ ها مشخص نشده است ولی شرکت اعلام کرده است که این لپ تاپ های مجهز به چیپست های جدید ساخت خود در اواخر امسال به بازار می آیند.

الان براساس گزارس Bloomberg اپل در حال لابی با ایالات متحده برای تخفیف مالیاتی است و هدف آن تقویت تولید چیپست های داخلی خود است. این شرکت همچنین پیشنهاد کرده است که مشتاق است بیشتر زنجیره تأمین خود را به ایالات متحده منتقل کند.

براساس گزارشات فاش شده در دومین و سومین فصل امسال، اپل فاش کرده است که لابی رسمی آن ها با مقامات رسمی وزارت خزانه داری ایالات متحده، کنگره ایالات متحده و کاخ سفید بوده است.

براساس گزارشات لو رفته این لابی با عنوان مالیات و شامل "مسائل مربوط به اعتبارات مالیاتی برای تولید نیمه هادی داخلی" بوده است.

اپل سال ها است که چیپست های خود را طراحی کرده است اما تولید آن ها را به شرکت تولید نیمه هادی تایوان ( TSMC ) واگذار کرده است. همچنین، چندین قسمت از دستگاه های اپل نیز در چین تولید می شوند.

با افزایش تنش های تجاری میان چین و ایالات متحده، این شرکت تلاش می کند هرچقدر که ممکن است وابستگی خود را به چین کم کند. برخی از تأمین کنندگان و تولیدکنندگان قرارداد اپل نیز تولیدات خود را به خارج از چین منتقل می کنند.

تولید کننده چیپست های اپل، TSMC نیز اعلام کرده است که نزدیک به 12 میلیارد دلار برای تولید چیپست جدید در آریزونا ایالات متحده خرج کرده است.

گزارشات اخیر ادعا می کنند که مک بوک های مجهز به Apple Silicon و برپایه ARM در تاریخ 17 نوامبر رونمایی می شوند و اطلاعیه رسمی آن حدودا در 10 نوامبر منتشر می شود ولی اپل هنوز تاریخی برای رونمایی اعلام نکرده است.

ارسال نظر