لغو اجرای پیانیست هلندی جشنواره فجر به دلیل ابتلا به کرونا | هنرمند آلمانی جایگزین شد

ابتلای پیانیست هلندی به ویروس کرونا، مانع حضور او در سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر شد.

لغو اجرای پیانیست هلندی جشنواره فجر به دلیل ابتلا به کرونا | هنرمند آلمانی جایگزین شد

امکان حضور نیکلاس فن پوکه، هنرمند پیانیست هلندی به دلیل مبتلا شدن کرونا در سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر وجود ندارد.

به همین منظور، موریتس ارنست، پیانیست آلمانی جایگزین او شد. بنابراین رسیتال پیانو هنرمند آلمانی بر اساس برنامه زمان‌بندی که قرار بود برای پیانیست هلندی اجرا شود، روز یکشنبه ۲۴ بهمن‌ماه ساعت ۲۱:۳۰ در سالن نیاوران انجام می‌گیرد.

هنرمند پیانیست آلمانی در این برنامه از آهنگسازانی همچون بتهوون، برامس، هندل و دبوسی خواهد نواخت. همچنین به پاسداشت یاد نوازنده بزرگ ایرانی، امانوئل ملیک اصلانیان، قطعه پروانه از این هنرمند را در این برنامه اجرا خواهد کرد.

موریتس ارنست در سال ۱۹۸۶ در آلمان متولد شد و از چهار سالگی نواختن پیانو را آغاز کرد. او ادامه تحصیل پیانو را در مدرسه موسیقی دیتمولر ادامه داد و در آن موسسه، موسیقی‌شناسی نیز خواند. ارنست جوایز متعددی در مسابقات معتبر بین‌المللی کسب کرده است. در سال ۲۰۰۳، برای تکمیل آموزه‌هایش نزد فویچت ‌واگنر رفت. مورتس ارنست در سال‌های گذشته در بسیاری از سالن‌های بزرگ و معتبر اروپا و آمریکا به اجرای برنامه پرداخته است. همچنین سابقه همکاری با ارکستر نیلپر را در کارنامه دارد.

سی‌ و هفتمین جشنواره موسیقی فجر در گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به دبیری حسن ریاحی در بخش‌های رقابتی (جایزه باربد) و غیررقابتی برگزار می‌شود و جایزه ترانه، جایزه موسیقی و رسانه همچنین نشست‌های پژوهشی برنامه‌های دیگر این دوره از جشنواره است.

آمار سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر حاکی از آن است که در این جشنواره هزار و ۶۹۰ هنرمند (شامل هزار و ۳۰۴ مرد و ۳۸۶ زن) در قالب ۱۷۰ اجرای موسیقی در تهران و ۹ استان کشور، اجراهای صحنه‌ای خود را روی سن می‌برند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر