لغو حکم ممنوعیت فعالیت تیک تاک توسط دادگاهی در آمریکا

رسانه کلیک - دادگاهی در آمریکا امروز با لغو حکم ممنوعیت فعالیت تیک تاک در فروشگاه‌های اپلیکیشن در آمریکا که پیش‌تر به دستور ترامپ صادر شده بود، موافقت کرد.

لغو حکم ممنوعیت فعالیت تیک تاک توسط دادگاهی در آمریکا

هفته گذشته ، TikTok از یک قاضی در ایالات متحده خواسته بود که دستور منع دانلود این برنامه از فروشگاه Google Play و فروشگاه App Apple را که توسط دولت ترامپ دستور داده شده است را لغو کند و دادگاه با این درخواست موافقت کرده است.

قاضی کارل نیکولس در دادگاه فدرال منطقه کلمبیا آمریکا روز یک‌شنبه این دستور موقت را به درخواست تیک‌تاک در لغو دستور ترامپ، رییس جمهور آمریکا صادر کرد.

صاحبان تیک‌تاک در متن این شکایت‌نامه به دادگاه گفته بودند که منع حضور آنها در فروشگاه‌های مجازی دانلود برنامه در آمریکا، نقض متمم اول و پنجم قانون اساسی ایالات متحده خواهد بود؛ این اقدام حق آزادی بیان کاربران به دلیل اینکه نمی‌توانند این برنامه را نصب کنند از آن‌ها سلب می‌کند، و همین‌طور این ممنوعیت، حق دفاع این شرکت نیز در طی رویه قضایی نقض می‌کند.
در بیانیه منتشر شده در رسانه‌ها، سخنگوی این شرکت گفت: "ما خوشحالیم که دادگاه با استدلال های قانونی ما موافقت کرد و دستور لغو حکم ممنوعیت فعالیت تیک تاک را صادر کرد. ما به دفاع از حقوق خود به نفع جامعه‌مان و کارمندان خود ادامه خواهیم داد. در عین حال، ما گفتگوی مداوم خود را با دولت ادامه خواهیم داد تا بتوانیم موافقت اولیه رئیس جمهور را آخر هفته گذشته اعلام شده بود را به یک توافق تبدیل کنیم. "

وزارت بازرگانی ایالات متحده در اوایل ماه جاری اعلام کرده بود که TikTok در 20 سپتامبر از فروشگاه های اپلیکیشن آنلاین در آمریکا حذف خواهد شد. با این حال ، این مهلت یک به دلیل صحبت‌های در حال انجام برای واگذاری حق امتیاز تیک تاک به شرکت‌های آمریکایی با یک هفته تاخیر نهایتا به 27 سپتامبر موکول شد.

برای جلوگیری از تحریم در ایالات متحده ، ByteDance که صاحب امتیاز تیک تاک است موافقت کرده است که یک نهاد جدید به نام TikTok Global با 80 درصد سهام ایجاد کند. سهام باقیمانده احتمالا توسط اوراکل و والمارت خریداری خواهد شد.

در حالی که اوراکل 12.5 درصد سهام را به خود اختصاص خواهد داد ، والمارت 7.5 درصد سهام و همچنین یک کرسی را در هیئت مدیره به دست خواهد آورد. دونالد ترامپ قبلاً با این توافق موافقت کرده بود اما باید منتظر ماند و دید که آیا دولت چین در رابطه با این توافق حرفی برای گفتن دارد یا نه؟

ارسال نظر