لپ‌تاپ MacBook Pro پیشروی اپل از یک Mini LED استفاده خواهد کرد

رسانه کلیک - شرکت اپل از چند ماه قبل پردازنده ساختار دستگاه های مک خود را تغییر داده است. حال لپ‌تاپ MacBook Pro قرار است همراه با این پردازنده ها و امکانات جدیدی عرضه شود.

لپ‌تاپ MacBook Pro پیشروی اپل از یک Mini LED استفاده خواهد کرد

شرکت اپل مدتی است که ساختار پردازنده دستگاه های مک خود را از Intel به ARM تغییر داده است. این مسیر جدید از چیپ های Apple M1 شروع شد که در مک بوک ایر، مک بوک پرو و مک مینی از آنها استفاده شد.

این مسیر در دیگر دستگاه های پیشرو شرکت اپل ادامه خواهد داشت. حال گزارش ها حاکی از آن است که غول کوپرتینو امسال قصد دارد تا دو لپتاپ MacBook Pro جدید با سایز های ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی را به بازار عرضه کند که از پردازنده های جدید Apple Silicon استفاده می‌کنند.

همچنین پیش از رونمایی، برخی از جزئیات مربوط به این دو دستگاه در فضای مجازی منتشر شده است.

زمان رونمایی؛ نیمه دوم سال جاری

طبق گزارشات جدید، دستگاه های جدید اپل با صفحه نمایش ۱۴ و ۱۶ اینچی از یک صفحه نمایش Mini LED برخوردار هستند و گفته شده است که Ruiyi Optoelectronics تامین کننده انحصاری این پنل های کاربردی جدید خواهد بود.

همچنین ادعا می شود كه Quanta Computer مسئول مونتاژ نهایی دستگاه های مک بوک آینده خواهد بود. در حالی که هنوز تاریخ رونمایی از این محصولات مشخص نیست، گزارشات حاکی از آن است که این دستگاه ها در نیمه دوم سال جاری معرفی خواهند شد.

دیگر گزارش ها نیز وجود دارند که نشان می دهد این شرکت قصد بازگرداندن شارژ مغناطیسی MagSafe به محصولات فوق را دارد. همچنین به نظر می رسد که اپل از شر نوار لمسی این گجت ها خلاص شده و کلید های فیزیکی را جایگزین آن خواهد کرد.

به غیر از مک بوک پرو های جدید، این شرکت همچنین قصد دارد در نیمه اول سال جاری، آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی مجهز به نمایشگر Mini LED را به بازار عرضه کند. در حالی که تاریخ دقیق معرفی این گجت مشخص نیست، اما انتظار می رود ماه آینده از این محصول بطور رسمی رونمایی شود.

ارسال نظر