لپ تاپ های ویندوز ۱۱ نیاز به وب‌کم باکیفیت خواهند داشت!

رسانه کلیک – طبق اعلام مایکروسافت، لپ تاپ های ویندوز ۱۱ باید مجهز به وب‌کم باشند. همچنین، وب‌کم لپ‌تاپ‌ها باید حداقل کیفیت HD‌ داشته باشند.

لپ تاپ های ویندوز ۱۱ نیاز به وب‌کم باکیفیت خواهند داشت!

امروزه تعداد کمی از لپ‌تاپ‌های بدون وب‌کم به فروش می‌رسند. در واقع، خریداران خاصی وجود دارند که نیاز به یک لپ‌تاپ بدون وب‌کم داشته باشند. آنها برای حفظ حریم شخصی خود، معمولا لنز دوربین وبکم را می‌پوشانند. بنابراین، ترجیح می‌دهند یک لپ‌تاپ بدون وب‌کم را خریداری کنند.

با این اوصاف، فروش لپ‌تاپ بدون وب‌کم حداقل تا سال ۲۰۲۳ منسوخ خواهد شد. حداقل برای لپ تاپ های ویندوز ۱۱ این موضوع صدق خواهد کرد. به این دلیل که مایکروسافت برای سیستم عامل جدید خود یعنی ویندوز ۱۱ یک قانون جدیدی را در نظر گرفته است.

شرکت مایکروسافت از ۱۱ دی سال ۱۴۰۱ (یکم ژانویه ۲۰۲۳) لپ‌تاپ‌های مبتنی بر ویندوز ۱۱ را ملزم به داشتن وب‌کم خواهد کرد. گفتنی است، این شرکت حتی نوع کیفیت وب‌کم‌ها را نیز مشخص کرده است. بنابراین،‌ وب‌کم‌ها باید کیفیت HD یا بالاتر به همراه قابلیت‌های auto-exposure (AE) و تعادل خودکار سفید یا AWB را داشته باشند.

با وجود این قانون، برای بسیاری از کاربران سؤال است که چرا مایکروسافت به این امکان نیاز دارد؟ این موضوع احتمالا به سیستم Windows Hello مربوط است. سیستم شناسایی چهره مایکروسافت که به کاربر این امکان را می‌دهد تا از چهره خود برای باز کردن قفل دستگاه استفاده کند.

ویندوز ۱۱ روی امنیت کاربران تمرکز ویژه‌ای کرده است. بنابراین،‌ منطقی به نظر می‌رسد که مایکروسافت چنین تصمیم مهمی را گرفته باشد. این موضوع می‌تواند یک خبر خوب برای مصرف‌کنندگان عمومی تلقی شود. زیرا کاربران یکی از ملاک‌های مهم خرید لپ‌تاپ به همراه یک وب‌کم بی‌کیفیت را از لیست خود حذف می‌کنند.

از طرف دیگر، این موضوع یک خبر بد برای کسانی است که علاقه‌ای به وجود وبکم در لپ‌تاپ‌ها ندارند و آن را مغایر با حریم شخصی خود می‌بینند. به هرحال باید صبر کنیم تا ببینیم شرایط بازار لپ‌تاپ‌ها چگونه پیش خواهد رفت؟

نظر شما درباره قانون جدید مایکروسافت برای ویندوز ۱۱ چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

ارسال نظر