استفاده از لیزر به جای برف پاک کن در پتنت جدید تسلا

وجود برف پاک کن روی شیشه جلوی ماشین به یک سنت و قاعده رایج تبدیل شده است. اما پتنت جدید تسلا از لیزر به جای برف پاک کن برای حذف آلودگی استفاده می‌کند.

استفاده از لیزر به جای برف پاک کن در پتنت جدید تسلا

لیزر به جای برف پاک کن

کمپانی بزرگ خودروسازی تسلا روش جدیدی در استفاده از لیزر را پیدا کرده است. ظاهرا لیزر قرار است جایگزین برف پاک کن شود. پتنت جدید تسلا روز سه‌شنبه در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده آمریکا به ثبت رسید.

پتنت تسلا به کاربرد پرتوهای لیزری جهت پاک کردن آلودگی از روی شیشه جلوی ماشین و احتمالا سایر بخش‌های شیشه‌ای خودرو اشاره می‌کند. این پتنت با عنوان «لیزر پالسی برای پاک‌سازی آلودگی روی اشیاء شیشه‌ای در خودروها و پنل های فتوولتائیک» به ثبت رسیده است.

در این پتنت، یک سیستم پاک‌سازی برای وسایل نقلیه تعریف شده است که با انتشار لیزر روی نواحی شیشه‌ای، هرگونه آلودگی را شناسایی کرده و از بین می‌برد.

این سیستم با استفاده از روش‌های پردازش تصویر و حسگرهای تعبیه‌شده در خودرو، آلودگی‌های موجود در میدان دید راننده را با تاباندن اشعه لیزر پاک می‌کند. این آلودگی‌ها و کثافات می‌توانند در بخش‌های شیشه‌ای خودرو مثل آینه‌ها، پنجره‌ها و شیشه جلوی خودرو باشند.

البته باید به این نکته اشاره کرد که ثبت پتنت به معنی تحقق یافتن آن نیست، حتی اگر پتنت متعلق به شرکت بزرگی همچون تسلا باشد. بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که برف پاک کن لیزری در نسل بعدی خودروهای هوشمند تسلا مورد استفاده قرار گیرد.

در حقیقت تحقق یافتن این پتنت و تولید واقعی آن ممکن است به زمان زیادی احتیاج داشته باشد. ناگفته نماند کمپانی تسلا ماه گذشته نیز پتنت دیگری را به نام خود ثبت کرده که به یک روش ساخت شیشه جدید برای سایبرتراک اشاره می‌کند.

ارسال نظر