ماشین Mission Master XT دوزیست هوشمند در میدان نبرد!

رسانه کلیک - ارتش‌ها خواهان وسایل‌نقلیه خودمختار هستند تا خطر و حجم کار را برای سربازان کاهش دهند. به گزارش سایت Popular Science، ماشین Rheinmetall Mission Master XT می‌تواند 2،204 پوند لوازم را به منطقه درگیری حمل کند.

ماشین Mission Master XT دوزیست هوشمند در میدان نبرد!

این خودرو می‌تواند 460 مایل بدون وقفه کار کند، به دنبال سربازان در مناطق ناهموار باشد، آنان را جابه‌جا کند و همینطور مانند یک پیشاهنگ به ایفای وظایف خود بپردازد.

Mission Master XT که توسط کمپانی Rheinmetall کانادا طراحی و ساخته شده است، می‌تواند از زمین‌های شنی، صخره‌ای و کوهستانی عبور کند و حتی در شرایط آب و هوای سرد و برفی به راحتی به حرکت خود ادامه می‌دهد. همچنین این ماشین به گونه‌ای دوزیست است! یعنی می‌تواند با محموله کامل به اضافه وزن خود شناور شود و در آب شنا کند یا از تپه‌هایی با شیب 35 درجه به راحتی بالا برود. جالب‌تر آنکه، تایرهای عظیم این ماشین می‌توانند حتی با سوراخ‌هایی به عمق سه چهارم اینچ همچنان به کار خود ادامه دهند .

این وسیله‌نقلیه از موتور دیزلی برای دستیابی به برد 460 مایلی خود استفاده می‌کند. همچنین دارای باتری‌های لیتیوم یونی است که می‌توانند تا شش ساعت انرژی الکتریکی را تامین کنند. این قابلیت به خودرو این امکان را می‌دهد که کاملا در سکوت حرکت کند .

نرم افزار و سخت افزارهای سفارشی Rheinmetall شامل لیدار سه بعدی، دوربین‌های جلو و عقب و حسگرهای اضافی است که می‌تواند بدون نیاز به GPS به طور خودکار رانندگی کند. همچنین حالتی دارد که می‌تواند با حفظ مسافت ایمن، سرباز یا وسیله نقلیه دیگر را از قبل ردیابی کند.

در حقیقت، ماشین Mission Master XT برای حمل تجهیزات، حمل و نقل انسان‌ها و انتقال مجروحان از مناطق جنگی طراحی شده است. با این حال، به طور بالقوه می‌تواند نقش فعال‌تری نیز داشته باشد. این خودرو قابلیت حمل اسلحه‌های بسیار سنگین را نیز دارد.

حجم ویدیو: 7.59M | مدت زمان ویدیو: 00:00:59 | دانلود ویدیو
ارسال نظر