ماه‌نورد Astrobotic ، راهی مرکز فضایی کندی ناسا شد

رسانه کلیک - ماه‌‌نورد Astrobotic با نام تجاری Cuberover به منظور انجام آزمایش‌های تکمیلی عازم مرکز فضایی کندی ناسا است. این ماه‌نورد احتمالا در چندین ماموریت فضایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ماه‌نورد Astrobotic ، راهی مرکز فضایی کندی ناسا شد

امروز شرکت Astrobotic که سازنده ربات ماه‌نورد CubeRover است اعلام کرد که این ماه‌نورد در حال حرکت به مرکز فضایی کندی ناسا است. ماه‌نورد CubeRover در اصل طراحی شده است تا یک بستر متحرک برای ابزارهای علمی مناسب با آزمایش‌ در سطح ماه فراهم کند.

CubeRover با همکاری دانشگاه کارنگی ملون ساخته شد و کمپانی Astrobotic می گوید این سبک ترین ماه‌نورد سیاره‌ای تجاری با وزن تقریبی ۴ کیلوگرم است که تاکنون ساخته شده است.

اکنون یک تیم از ناسا در آزمایشگاه مکانیک Granular و عملیات رگولیت کردن کندی، ماه‌هاست به آزمایش این ماه‌نورد روی سطح ماه شبیه سازی شده خود می پردازند. این آزمایشات مشخص خواهد کرد که این ماه‌نورد می تواند از چه نوع دامنه‌ها، شکاف‌ها و سایر بی‌نظمی‌های سطح عبور کند و آزمایش رهاسازی اطمینان خواهد داد که آیا این ماه‌نورد می‌تواند بدون سر و صدا به اطراف برگردد. CubeRover برای کار با چندین فرودگر ماه طراحی شده است ، بنابراین اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود و این ماه‌نورد از تست‌های فنی با موفقیت خارج شود، احتمالا در آینده در چندین ماموریت فضایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ناسا همچنین کمپانی Astrobotic را به عنوان شریک تجاری خود برای مأموریت آینده‌ی خود در ماه انتخاب کرده است. این ماموریت یا هدف جستجو به دنبال مکان و غلظت یخ در سطح ماه است. این پروژه به فضانوردان آینده که قصد فرود بر روی ماه را دارند کمک می‌کند تا راجع به محل فرود خود اطلاعات بیشتری کسب کنند.

ارسال نظر