مبارزه با نژادپرستی در سیلیکون ولی با حمایت از مدیران سیاه پوست؟

رسانه کلیک - با توجه به این که در ایالات متحده اکنون مبارزات مدنی بسیاری در حال شکل گیری است، در این مطلب به بررسی شیوه های مبارزه با نژادپرستی در سیلیکون ولی می پردازیم.

مبارزه با نژادپرستی در سیلیکون ولی با حمایت از مدیران سیاه پوست؟

با توجه به این که در ایالات متحده طی دو هفته گذشته مبارزات مدنی بسیاری انجام شده است، مشخص است که این کشور باید رویکردهای متفاوتی را در رابطه با برخورد با نژادهای مختلف و مبارزه با نژادپرستی در کوتاه مدت و بلندمدت اتخاذ کند. می توان گفت یکی از مناطقی که می توان این مبارزات را از آن شروع کرد سیلیکون ولی است.

یکی از راه هایی که برای اقدام به مبارزه با نژادپرستی در سیلیکون ولی پیشنهاد شده است، استخدام مدیران سیاه پوست و حمایت از کسب و کار آن هاست، زیرا با این روش می توان نشان داد سیاه پوستان می توانند مدیران موفقی نیز باشند و در شغل های رده بالایی به کار بپردازند.

اگرچه ممکن است وضع قوانین جدید و پشت کردن به قوانین نژادپرستانه در رابطه با سیاه پوستان یک شبه مسئله ای را حل نکند، با این حال اقدامات کوچک در شبکه های اجتماعی در این راستا نیز می توانند بسیار کمک کننده باشند. برای مثال، اکنون اپلیکیشن هایی وجود دارند که به رونق کسب و کار سیاه پوستان کمک می کند، مانند WeBuyBlack و eatOkra که کسب و کار و رستوران هایی را معرفی می کنند که صاحبان سیاه پوست دارند.

نگرانی بسیاری از افراد اکنون این است که پس از این که ترند شدن هشتگ ها، مبارزات مدنی و واکنش سلبریتی ها به نژادپرستی خاتمه یافت چه اتفاقی می افتد؟ درست است که اپلیکیشن های مختلف می توانند به رونق کسب و کار سیاه پوستان کمک کنند، با این حال لازمه استفاده از این اپلیکیشن ها تغییر بسیاری از عادت های سفیدپوستان است. به نظر می رسد باید به دنبال راهکار اساسی تری بود.

در حال حاضر در برخی شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و گوگل الگوریتم هایی نوشته شده که محتوای نژادپرستانه را محدود می کند. با این حال باز هم نگرانی هایی در این زمینه وجود دارد، برای مثال در همین شبکه های اجتماعی ممکن است کسب و کار سیاه پوستان، صدای عدالت خواهی آنان و بسیاری دیگر از خواسته هایشان توسط الگوریتم های مشابهی به گوش و دیده سایرین نرسد.

برای رسیدن به نتیجه در این زمینه باید از محصولات تولید شده توسط سیاه پوستان حمایت کرد تا به جایگاه های بالایی در سایت هایی مانند آمارون برسند. سئوی سایت ها به گونه ای تنظیم شود که محتوای نژادپرستانه را مسدود کند و به سیاه پوستان اجازه داده شود نیازهای خود را آسوده تر بیان کنند. همچنین باید در نظر داشت که در شرایط شیوع کرونا این افراد چه آسیب هایی دیده اند و برای آن ها نیز غرامتی در نظر گرفته شود.

بدون تردید با دیتابیس های نظم داده شده، پلتفرم های درست آنلاین، حمایت از کارآفرینان و افراد خلاق سیاه پوست و توجه به نیازهای آنان در جامعه می توان قدم بزرگی در راستای کاهش نژادپرستی برداشت.

ارسال نظر