متا به‌زودی دور جدیدی از تعدیل نیرو را آغاز می‌کند

هرچند تعداد دقیق کارمندانی که اخراج می‌شوند اعلام نشده، اما گفته می‌شود افرادی که در موقعیت‌های تجاری شرکت کار می‌کنند، کارشان را از دست می‌دهند.

متا به‌زودی دور جدیدی از تعدیل نیرو را آغاز می‌کند

کارمندان متا برای دور جدیدی از اخراج و تعدیل نیرو آماده می‌شوند. در گزارش‌هایی که براساس جلسه جدید شرکت منتشر شده، «نیک کلگ»، رئیس امور جهانی متا، به کارمندان این شرکت اعلام کرده است که «موج سوم قرار است هفته آینده اتفاق بیفتد». بنابراین می‌توان انتظار داشت تا تعداد دقیق افرادی که در این موج جدید از متا اخراج خواهند شد، تا چند روز دیگر مشخص شود.

تعدیل نیرو در متا

متا ابتدا در آبان‌ماه سال گذشته با اخراج 11 هزار کارمند خود، به‌طور رسمی تعدیل نیرو گسترده‌اش را آغاز کرد. پس از آن، در اسفند‌ماه نیز 10 هزار کارمند دیگر این شرکت اخراج شدند و در آخرین دوره که به اول اردیبهشت‌ماه مربوط می‌شود، 4000 کارمند بخش‌های تکنولوژی این شرکت کار خود را از دست دادند.

اکنون گفته شده است که در تعدیل نیروی این هفته، کارمندانی اخراج خواهند شد که در موقعیت‌های تجاری شرکت کار می‌کنند. براساس این گزارش، کلگ در جلسه این شرکت به کارمندان متا گفت:

«درحال‌حاضر احساس اضطراب و عدم اطمینان زیادی وجود دارد. ای کاش می‌توانستیم راهی آسان برای ایجاد آرامش یا آسایش داشته باشیم.»

کاهش تعداد کارمندان متا به‌عنوان بخشی از برنامه‌های این شرکت برای سال جدید انجام می‌شود که «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا، در جریان جلسه سه‌ماهه چهارم این شرکت با سرمایه‌گذاران که اوایل سال 2023 برگزار شد، از آن به‌عنوان «سال کارآمدی» یاد کرد. غول شبکه‌های اجتماعی با برنامه خود قصد دارد استخدام نیروهای جدید را محدود کند تا از این طریق بتواند با مشکلات مربوط به هزینه‌های شرکت مقابله کند.

بااین‌وجود، متا همچنان برنامه‌های جاه‌طلبانه خود در‌زمینه متاورس و هوش مصنوعی را ادامه می‌دهد. اخیراً گفته شده بود که این شرکت درحال توسعه چیپ هوش مصنوعی اختصاصی خود است و شبکه‌اجتماعی رقیب توییتر را احتمالاً در تیرماه راه‌اندازی خواهد کرد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر