محدودیت‌های جدید فیسبوک برای تبلیغات گمراه کننده ضد واکسیناسیون

رسانه کلیک - فیسبوک به منظور مقابله با اطلاعات غلط، سیاست‌های محدود کننده جدیدی را برای کنترل تبلیغات گمراه کننده ضد واکسیناسیون ، اعمال کرده است.

محدودیت‌های جدید فیسبوک برای تبلیغات گمراه کننده ضد واکسیناسیون

فیسبوک دیگر اجازه تبلیغات ضد واکسیناسیون را به سازمان‌ها نمی‌دهد. این شرکت در بیانیه‌ی خود نوشت: "امروز ما در حال راه اندازی یک سیاست جهانی جدید هستیم که تبلیغاتی را که موجب دلسرد شدن افراد برای واکسیناسیون می شود ، منع کند." "ما این تبلیغات را در پلتفرم خود نمی‌پذیریم.". البته فیسبوک تاکید کرد می‌کند که این محدودیت‌ها را برای بحث‌های دفاع یا انتقاد از عملکرد دولت‌ها در واکسیناسیون اعمال نمی‌شود.

محدودیت‌های قبلی فیسبوک، تبلیغاتی را که ادعاهای نادرستی در مورد واکسن ها داشتند، منع می‌کرد، اما تاکنون در مورد تبلیغاتی که موجب دلسردی یا "ابراز مخالفت" با واکسن ها شود، اقدامی نکرده بود. بر اساس گزارش‌های BuzzFeed در ابتدای سال جاری ، بسیاری از گروه های ضد واکسیناسیون از این غفلت فبسیوک برای تبلیغات منفی با ادعاهای دروغین و گمراه کننده در مورد اثربخشی واکسن‌ها استفاده کردند.

سیاست جدید بخشی از تلاش گسترده تری است که فیسبوک در جهت تشویق کاربران به واکسینه شدن در برابر ویروس آنفولانزا در طی شیوع ویروس کرونا انجام داده است. این برنامه همچنین شروع به یادآوری برای واکسینه شدن در برابر آنفولانزا می‌کند و اطلاعات مربوط به واکسن آنفولانزا را به مرکز اطلاعات COVID-19 خود اضافه می کند.

البته به نظر می‌رسد فیسبوک هیچ اقدام جدیدی برای مقابله با اطلاعات غلط غیر تبلیغی در مورد واکسن‌ها انجام نمی‌دهد. اگرچه این شرکت می‌گوید اقداماتی را انجام داده است تا محتوای ضد واکسن را در برنامه های خود کمتر در معرض دید قرار دهد، اما اطلاعات غلط واکسن همچنان بیداد می‌کند و اغلب توسط الگوریتم های خود فیسبوک تقویت می‌شود. همچنین این تبلیغات ضد واکسن اغلب باعث ایجاد و تقویت تئوری‌های توطئه در رابطه با بیماری کووید ۱۹ هم می‌شد.

البته این قوانین جدید برای تبلیغات ضد واکسیناسیون به رفع برخی از خلاء هایی که باعث گسترش ادعاهای غلط و گمراه کننده در مورد واکسن ها شده است، کمک خواهد کرد.

ارسال نظر