مدیاتک با همکاری اینتل از اولین مودم 5G برای لپ‌تاپ‌ها رونمایی کرد

رسانه کلیک - مدیاتک با همکاری اینتل موفق به ساخت مودم 5G جدیدی به نام T700 شده است که هدف اصلی این مودم، استفاده آن‌ها در گجت‌های قابل حمل مانند لپ‌تاپ‌ها است.

مدیاتک با همکاری اینتل از اولین مودم 5G برای لپ‌تاپ‌ها رونمایی کرد

دو شرکت اینتل و مدیاتک موفق به ساخت مودم 5G به نام T700 شدند که به نظر می‌رسد از آن در لپ‌تاپ‌های نسل بعدی که قدرت آن‌ها از پردازنده‌های اینتل است استفاده شود. به گفته مقامات شرکت اینتل هدف آن‌ها از تولید تراشه T700 انجام کارهای نرم‌افزاری است که از ادغام‌سازی سیستم، اعتبارسنجی و بهینه‌سازی پلتفرم تشکیل داده می‌شود. همچنین اینتل به شرکت‌هایی که از تراشه T700 استفاده می‌کنند کمک می‌کند تا بتوانند از تمام توانایی مودم در لپ‌تاپ‌های نسل بعد استفاده کند.

مقامات شرکت مدیاتک و اینتل می‌گویند تراشه T700 از فناوری Sub-6 پشتیبانی می‌کند و توانسته است با موفقیت ظاهر شود. در این روش بدون نیاز به شبکه 4G LTE می‌توان به صورت مستقل ارتباط برقرار کرد. با این وجود تراشه T700 از شبکه‌های غیرمستقل 5G که مبتنی بر Sub-6 هستند نیز پشتیبانی می‌کند. این مدل‌ها به شبکه‌های 4G برای برقراری ارتباط و به عنوان پشتیبان نیاز دارند.

مدیاتک گفته است مودم T700 در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کند. این مودم از انرژی کمی برای ارتباط با 5G و ارائه اینترنت به کاربر استفاده می‌کند. این کار کمک زیادی به افزایش طول عمر باتری لپ‌تاپ می‌کند.

در آینده ارتباطات به سوی استفاده از شبکه‌های 5G می‌روند. به همین علت استفاده لپ‌تاپ‌ها از این مودم ضروری خواهد شد. اکنون بسیاری از لپ تاپ های مجهز به 5G مانند لپ تاپ Latitude 9510 2-in1 شرکت دل و لپ تاپ Elite Dragonfly G2 شرکت hp از مودم کوالکام استفاده می‌کنند. با این همکاری بزرگ بین اینتل و مدیاتک قطعا در آینده شاهد لپ‌تاپ‌های 5G بیشتری خواهیم بود.

ارسال نظر