مدیاتک با 85 میلیون دلار، بخشی از تجارت اینتل را به دست آورد

رسانه کلیک - شرکت مدیاتک در حال تلاش برای خرید بخشی از تجارت اینتل (Intel Enpirion) با قیمت 58 میلیون دلار است و تا پایان سال جاری میلادی، این معامله انجام خواهد شد. 

مدیاتک با 85 میلیون دلار، بخشی از تجارت اینتل را به دست آورد

مدیاتک که یکی از شرکت های پیشرو در زمینه ساخت چیپست های موبایل است، امروز اعلام کرده است که برای خرید دارایی های مربوط به خط تولید تراشه مدیریت انرژی Intel Enpirion، حدود 2.4 میلیارد یوان (تقریبا 85 میلیون دلار) هزینه خواهد کرد.

هنوز زمان دقیق انجام این معامله مشخص نشده است اما شرکت مدیاتک معتقد است که به احتمال زیاد بعد از اتمام تمام مراحل قانونی و تهیه اسناد مرتبط، این معامله تا پایان سال جاری میلادی انجام خواهد شد.

با این خرید، مدیاتک در حال برنامه‌ریزی برای گسترش خط تولید خود برای ارائه راه‌ حل های یکپارچه با فرکانس بالا و بازده بالا است که در FPGA و SoC و CPU و ASIC برای برنامه های سیستم در سطح سازمانی استفاده می شود. این شرکت معتقد است که گسترش محصولات در این بخش به او کمک می کند تا مقیاس عملیاتی را افزایش دهد؛ عملکرد تجاری خود را بهبود بخشد و عملکرد بهتری نسبت به رقبا داشته باشد.

مدیاتک همواره در حال توسعه تجارت سرور ASIC خود بوده است و طبق گزارش‌های منتشر شده، پیشنهاداتی از سوی گوگل مبنی بر ادغام شدن با Intel Enpirion دریافت کرده بود. با این کار، شرکت مدیاتک می تواند راه‌حل های کامل تری را به ویژه در ایستگاه های پایه 5G ارائه دهد.

در اوایل سال جاری میلادی (در ماه جولای) شرکت ADI اعلام کرد که شرکت Maxim را خریداری کرده است که این موضوع باعث شد تا سهم این شرکت در بازارهای جهانی 14 درصد افزایش پیدا کند. همچنین شرکت Texas Instruments نیز حدود 33 درصد از سهم بازار جهانی را در اختیار دارد. بنابراین باید ببینیم آیا اکنون شرکت مدیاتک می‌تواند بازاری که در انحصار این دو شرکت غول است را تغییر دهد یا خیر.

ارسال نظر