مدیاتک چیپست 6 نانومتری با معماری مشابه اگزینوس 1080 می‌سازد

رسانه کلیک - شرکت مدیاتک قصد دارد چیپست 6 نانومتری با معماری مشابه اگزینوس 1080 سامسونگ تولید کند و به گفته افشاگران این چیپست می‌تواند بیش از 600 هزار امتیاز در AnTuTu دریافت کند. 

مدیاتک چیپست 6 نانومتری با معماری مشابه اگزینوس 1080 می‌سازد

مدیاتک تاکنون تعداد زیادی چیپست میان‌رده و پرچم‌دار با قابلیت 5G برای شرکت‌های تولیدکننده تلفن همراه تولید کرده است. به نظر می‌رسد که این شرکت در حال رشد و پیشرفت است و آماده شده تا موفقیت بزرگ دیگری را به نام خود ثبت کند.

به گفته یکی از افشاگران قابل اعتماد از Digital Chat Station، چیپست جدیدی که مدیاتک قصد تولید آن را دارد با استفاده از فناوری 6 نانومتری ساخته خواهد شد و معماری مشابه چیپست اگزینوس 1080 خواهد داشت که در آینده‌ای نزدیک توسط سامسونگ رونمایی خواهد شد. همچنین این افشاگر ادعا می‌کند که چیپست مدیاتک بیش از 600 هزار امتیاز در AnTuTu دریافت خواهد کرد که این موضوع یعنی سطح عملکرد خام این تراشه در کنار چیپست‌های اسنپدراگون 865 و 865 پلاس قرار خواهد گرفت.

تراشه جدید مدیاتک شماره مدل MT689x (رقم آخر هنوز مشخص نشده است) دارد و مجهز به پردازنده گرافیکی Mali-G77 خواهد بود. این تراشه احتمالا نسخه بروز‌رسانی‌شده چیپست 7 نانومتری دیمنسیتی 1000+ خواهد بود و به احتمال زیاد برخی از گوشی‌های چینی خیلی سریع از آن استفاده خواهند کرد و باز هم می‌توانند قیمت محصولات خود را حدود 300 دلار نگه دارند.

ارسال نظر