مدیاتک چیپست Dimensity 800U را برای گوشی‌های میان‌رده معرفی کرد

رسانه کلیک - کمپانی مدیاتک چیپست جدید Dimensity 800U را معرفی می‌کند. این چیپست از فناوری 5G پشتیبانی می‌کند و بازار پرچمداران اقتصادی و گوشی‌های هوشمند میان‌رده را هدف قرار داده است.

مدیاتک چیپست Dimensity 800U را برای گوشی‌های میان‌رده معرفی کرد

کمپانی مدیاتک در حال تولید چیپست‌های مجهز به فناوری 5G است. مدیر واحد تجارت ارتباطات بی‌سیم مدیاتک گفته است مدیاتک همیشه بر افزایش ارتقای تجربه کارمندان تمرکز داشته است. و قصد دارد برترین تکنولوژی‌های نیمه‌هادی را برای تمام مصارف ارائه کند. Dimensity 800U نیز نسل جدید این چیپست‌ها است که تجربه بی‌نظیری را از 5G فراهم می‌کند. گفته می‌شود چیپست جدید Dimensity 800U برای گوشی‌هایی که ۲ سیم‌کارت همزمان دارد از حالت Dual Standby 5G پشتیبانی می‌کند.

قابلیت پشتیبانی از نمایشگرهای رزولوشن +FHD با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز و همچنین نمایش محتوای +HDR10 یکی از ویژگی‌های جالب این چیپ است. بنابراین با استفاده از آن می‌توان گوشی‌های میان‌رده زیادی را مجهز به نمایشگرهای حرفه‌ای کرد. این چیپست از ۲ هسته Cortex-A76 با فرکانس ۲/۶ گیگاهرتز، شش هسته Cortex A55 با فرکانس ۲/۰ گیگاهرتز و پردازشگر گرافیکی ARM Mali-G57 برخوردار است. علاوه بر آن با حافظه‌های داخلی مبتنی بر UFS 2.2 و رم‌های سری LPDDR4X نیز سازگاری دارد.

گفته می‌شود Dimensity 800U قابلیت پشتیبانی از سنسورهای ۶۴ مگاپیکسلی و ترکیبی چهارگانه از دوربین‌ها را نیز دارد. از نظر ارتباطی نیز می‌تواند ۲ سیم‌کارت 5G را به صورت همزمان فعال نگه دارد. همچنین از فناوری‌های دیگری مانند sub-6Ghz و Voice over New Radio نیز پشتیبانی می‌کند.

با وجود اینکه بسیاری از مناطق جهان تکنولوژی 5G را پوشش نمی‌دهند. اما این موضوع باعث پیشرفت فناوری‌های ارتباطی شده است و می‌تواند جدیدترین تکنولوژی‌ها را در در دسترس تعداد زیادی از کاربران جهان قرار دهد. همان‌طور که گفته شد این چیپست بازار تلفن‌های هوشمند میان رده یا پرچمداران اقتصادی را هدف قرار داده است.

ارسال نظر