سرمایه‌گذاری 17.5 میلیون دلاری در سیستم مدیریت هوشمند ترافیک NoTraffic

شرکت NoTraffic مبلغ 17.5 میلیون دلار را جمع‌آوری می‌کند تا سیستم مدیریت هوشمند ترافیک خود را در نواحی بیشتری به کار بیندازد.

سرمایه‌گذاری 17.5 میلیون دلاری در سیستم مدیریت هوشمند ترافیک NoTraffic

سیستم مدیریت هوشمند ترافیک و اهمیت آن در تقاطع‌ها

اغلب پلتفرم‌های مدیریت ترافیک در جهان از سیستم ابتدایی و قدیمی استفاده می‌کنند. اما با ورود هوش مصنوعی (AI) به زندگی روزمره، بدیهی است که تجهیزات کنترل ترافیک نیز به زودی متحول شوند.

اخیرا شرکتی به نام NoTraffic، قصد دارد با صرف مبلغ 17.5 میلیون دلار، سیستم مقیاس سرعت خود را بهبود دهد. این کمپانی ابتدا در ایالات متحده و سپس در اروپا و آسیا شروع به کار می‌کند.

سیستم کنترل ترافیک مبتنی بر AI یکی از مهم‌ترین اجزای شهر هوشمند به شمار می‌آید. این تکنولوژی اغلب توسط شرکت‌های چینی به کار گرفته می‌شود؛ چراکه دولت آن‌ها مدت‌هاست از نصب دوربین و ساخت برج‌های 5G حمایت می‌کند. به عنوان مثال، سیستم City Brain علی بابا در حال حاضر بیش از 1000 چراغ راهنما در شهر 10 میلیون نفره هانگژو را تحت نظر گرفته و نقش مؤثری در کاهش ازدحام و ترافیک داشته است.

سیستم مدیریت هوشمند ترافیک NoTraffic فعلا در برخی شهرهای آریزونا، کالیفرنیا و اوهایو اجرا می‌شود. جالب آنکه طبق ادعای شرکت، نصب و راه‌اندازی سنسورها و تجهیزات IoT (اینترنت اشیاء) در تقاطع‌های شهر حداکثر دو ساعت به طول می‌انجامد.

نصب و عملکرد سیستم NoTraffic

طبق اظهارات شرکت، چهار سنسور مبتنی بر AI روی هر چراغ راهنما نصب می‌شوند که بینایی کامپیوتری و رادار به یکدیگر ترکیب می‌کنند و دارای تراشه V2X هستند. این تراشه با موتور بهینه‌سازی که در همان نزدیکی نصب شده، مدام در حال ارتباط است تا امکان تصمیم‌گیری سریع و آنی برای چراغ فراهم شود.

این پلتفرم می‌تواند ضمن تشخیص تعداد اتومبیل‌های هر لاین، تعداد اتومبیل‌هایی که از تقاطع قبلی به جاده اضافه می‌شوند، مسیرهایی که هر اتومبیل اختیار می‌کند و همین‌طور تأثیر آن روی تقاطع بعدی، رانندگان را نیز شناسایی، دسته‌بندی و ردیابی کند.

ظاهراشرکت از نرم‌افزار اختصاصی خود برای پشتیبانی، به‌روزرسانی و ارتقاء پلتفرم کمک می‌گیرد. سیستم مدیریت هوشمند ترافیک NoTraffic زمان انتظار در ترافیک را به نصف رسانده و از انتشار 26 هزار تن گاز گلخانه‌ای در سال جلوگیری می‌کند.

ارسال نظر