مرسدس AMG GT Black با قیمتی بالاتر از تولیدات پورشه و فراری معرفی شد

رسانه کلیک - خودرو مرسدس AMG GT Black یکی از جدیدترین محصولات AMG با قیمت پایه ۴۳۸ دلار به مالکان خوش‌شانس و گزینشی آن‌ها تحویل داده می‌شود.

مرسدس AMG GT Black با قیمتی بالاتر از تولیدات پورشه و فراری معرفی شد

مرسدس AMG GT Black Series حدود ۱۹۲ هزار دلار گران‌تر از قیمت آخرین مدل سری GT R Pro این محصولات است. برچسب قیمت بالای این خودرو به صورتی است که قوی‌ترین و بهترین محصولات فعلی شرکت‌های بزرگ مانند پورشه و فراری در برابر آن ارزان‌تر هستند.

برای مثال پورشه 911 GT2 RS با قیمتی برابر ۲۰۷ هزار پوند با تفاوت زیادی از مرسدس ارزان‌تر است. علاوه بر آن فراری 488 Pista با قیمتی برابر ۲۵۲ پوند ارزان‌تر از این مرسدس بنز است. مرسدس AMG GT Black ششمین مدل از این سری خودروها است و به‌وسیله AMG تولید می‌شود. AMG حدود ۷ سال پیش برای آخرین بار مدل SLS AMG Black Series را تولید کرده است.

مرسدس بنز برای نیرورسانی به این مدل از موتور ۴ لیتری V-8 به همراه ۲ توربو استفاده می‌کند که با کد M178 LS2 شناخته می‌شود.این موتور برای اولین بار مجهز به میل لنگ تخت است. این موتور با حداکثر قدرت خود توانایی تولید ۷۲۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر را دارد. دور موتور آن نیز حداکثر به 7200 rpm می‌رسد. وظیفه انتقال قدرت به محور عقب این خودرو نیز برعهده جعبه‌دنده ۷ سرعته ۲ کلاچه آن است. این خودرو در مدت زمان ۳/۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و برای رسیدن به سرعتی معادل ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت به زمانی کمتر از ۹ ثانیه نیاز دارد.

یکی از دلایل قیمت بالای این مدل تولید محدود این سری از محصولات از کمپانی AMG است. همه مدل‌های قبلی Black Series نیز به صورت محدود عرضه شده بودند. برای مثال نسل قبل این خودرو یعنی SLS AMG Black Series با تیراژ محدود ۳۵۰ دستگاه امروزه حدود یک میلیون دلار قیمت دارد.

از طرفی می‌توان گفت که موفقیت مرسدس بنز در مسابقات فرمول‌وان و رسیدن آن به مرزهای تکنولوژی در توسعه محصولات توربو، باعث شده است که اسم شرکت جسارت کافی را برای عرضه یک محصول بهتر با قیمتی بالاتر از خودروهای فراری داشته باشد. محصولات برند مرسدس بنز در ۱۰ سال گذشته این پتانسیل را نداشتند اما در حال حاضر این خودرو به تنهایی می‌تواند بزرگترین نام‌ها را در بازار ابرخودروها به چالش بکشد.

ارسال نظر