مروری بر قابلیت‌های جدید آپدیت ماه اکتبر مایکروسافت Edge

رسانه کلیک - در آپدیت ماه اکتبر مایکروسافت Edge قابلیت‌های جدیدی مانند قابلیت مقایسه سرعت و امکان گرفتن عکس کامل از صفحه وب، به این مرورگر محبوب اضافه می‌شود.

مروری بر قابلیت‌های جدید آپدیت ماه اکتبر مایکروسافت Edge

دو قابلیت جدید به عنوان بخشی از به‌روزرسانی بزرگی که در اواخر ماه جاری میلادی برای مایکروسافت Edge منتشر می‌شود، افزوده خواهد شد. بر اساس اطلاعات منتشر شده ( The Verge ) نسخه به‌روزشده این برنامه دارای دو ویژگی جدید کاربردی خواهد بود. اولین ابزار مقایسه قیمت محصولات در خرید آنلاین از این برنامه است که به شما امکان می‌دهد محصولی را به سبد خرید خود اضافه کنید و سپس روی یک دکمه کلیک کنید تا ببینید هزینه آن کالا در سایر خرده فروشان آنلاین چقدر است. این قابلیت در ابتدا، تنها برای فروشگاه‌های ایالات متحده فعالیت خواهد کرد، اما به گفته مایکروسافت، این کمپانی قصد دارد این ویژگی را در آینده فعال‌تر کند و گزینه‌هایی برای قابلیت کوپن نیز اضافه کند.

البته قابل ذکر است که شما می توانید از طریق افزونه‌های قابل دریافت از فروشگاه‌های Microsoft و Chrome، ابزاری برای مقایسه قیمت‌ها به Edge اضافه کنید. بنابراین به خودی خود این قابلیت عملکرد جدیدی به حساب نمی‌آید، اما اکنون این ویژگی پشتیبانی رسمی نیز دریافت خواهد کرد که اتفاق خوبی به‌حساب می‌آید.

قابلیت مهم دیگری که در ماه جاری به مایکروسافت Edge افزوده خواهد شد، ابزاری به منظور گرفتن عکس صفحه از تمام صفحه وب است. اگر تلفن One Android مانند OnePlus 8 Pro دارید ، احتمالا هم‌اکنون با نحوه عملکرد این دستگاه آشنایی دارید. روی گزینه منوی مربوطه کلیک کنید و مایکروسافت Edge به طور خودکار صفحه را رو به پایین اسکرول می کند تا بتوانید آنچه را که می خواهید ضبط کنید. خبرنگار The Verge می گوید که نسخه Edge در آینده به شما امکان می دهد عکس‌های صفحه را که با این ویژگی می‌گیرید ، به سبک خودتان تغییر دهید و ویرایش کنید.

برخی از قابلیت دیگری که مایکروسافت قصد دارد در آپدیت ماه اکتبر مایکروسافت Edge اضافه کند شامل امکان شخصی‌سازی برگه‌های جدید اینترنتی با استفاده از عکس‌های شخصی است. کاربران Pinterest احتمالا زمانی که دریابند به زودی امکان صادر کردن هر وب سایت ، تصویر و متنی را که در Edge Collections ذخیره کرده‌اند به مجموعه‌های Pinterest خواهند داشت. خوشحال می‌شوند. صحبت از مجموعه‌ها شد و ذکر این نکته ضروری است که این کمپانی در نظر دارد تا به کاربران خود اجازه دهد مجموعه‌های ذخیره شده خود را به شکل ایمیل نیز بفرستند. این شرکت همچنین امیدوار است که بعد‌تر در همین پاییز امکان همگام‌سازی برگه و تاریخچه را فراهم کند.

اگر شما قبلاً از مایکروسافت Edge به عنوان مرورگر اصلی وب خود استفاده نمی‌کنید، احتمالا این به‌روزرسانی‌های جدید که امروز توسط مایکروسافت اعلام شد، شما را مجبور به تغییر مرورگر پیش‌فرض‌تان نمی کند. اما کاربرانی که سابقا با این مرورگر کار می‌کردند احتمالاً از بابت این تغییرات خوش‌حال خواهند شد. البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که تعداد کاربران Edge بیشتر از آن چیزی است که احتمالا فکر می‌کنید. در ماه آوریل ، Edge با پیشی گرفتن از مرورگر محبوب Firefox به دومین مرورگر محبوب وب دسکتاپ تبدیل شد.

ارسال نظر