مسکن مهر ایلان ماسک

ساخت مسکن ارزان و در دسترس برای کارکنان کارخانه های تحت مالکیت ایلان ماسک

مسکن مهر ایلان ماسک

براساس گزارش وال استریت ژورنال، ایلان ماسک در حال برنامه ریزی برای ساخت یک شهرک اختصاصی به نام اسنیل بروک، در فاصله ۵۶ کیلومتری از شهر آستین در ایالت تگزاس است تا کارکنان شرکت‌های تحت مالکیت او شامل تسلا، بورینگ و اسپیس ایکس بتوانند در فاصله کم‌تر از محل کار و با مبلغ اجازه پایین‌تر صاحب مسکن شوند.

این شهر از 110 خانه در نزدیکی کارخانه‌های Boring و SpaceX در منطقه باستروپ کانتی تشکیل می‌شود و با نرخ‌ اجاره کمتر از میانگین بازار، برای کارمندان این شرکت‌ها که به‌دنبال مسکن هستند، ارائه خواهند شد. با این حال، ساکنان اسنیل بروک مشمول اختیارات ماسک خواهند بود و اگر به هر دلیلی از شرکت بورینگ اخراج شوند یا شرکت را ترک کنند، باید ظرف 30 روز خانه‌های خود را تخلیه کنند.

از جمله دیگر برنامه های ماسک برای این شهر، تاسیس یک مدرسه با ظرفیت حداکثر ۱۵ دانش‌آموز است. او هم‌چنین در نظر دارد از کارکنان دیگر شرکت های خود نیز برای ثبت درخواست مسکن در اسنیل بروک دعوت کند. علاوه بر این، ماسک به‌دنبال ادغام شهرک با منطقه صنعتی است تا از این طریق بتواند قوانینی برای شهرداری وضع کرده که البته نیازمند همه‌پرسی برای انتخاب شهردار خواهد بود.

ماسک و همکارانش در سال‌های اخیر بیش از ۳۵۰۰ هکتار زمین در منطقه آستین تگزاس خریداری کرده اند که موجب نگران برخی از ساکنین محلی از اثرات زیست‌محیطی پروژه های در حال توسعه شده است. به عنوان مثال، شرکت بورینگ برای تخلیه ۱۴۰۰۰۰ گالن فاضلاب صنعتی در روز به رودخانه کلرادو درخواست داده و که نگرانی هایی را در مورد تأثیر بالقوه آزمایش دستگاه تونل بر روی آب های زیرزمینی و چاه ها به‌وجود آورده است.

منبع: آخرین خبر

ارسال نظر