مشاهده دمای سی پی یو در ویندوز 10 (بخش دوم)

رسانه کلیک - همان‌طور که در مطلب قبلی اشاره شد، سی پی یو یکی از مهم‌ترین قطعات کامپیوتر است که به دلیل اینکه حجم زیادی از وظایف را بر عهده دارد دمای آن بالا می‌رود. همچنین در مطلب قبلی چند روش برای اندازه‌گیری دمای سی‌ پی یو را معرفی کردیم. در این مطلب نیز چند روش و اپلیکیشن دیگر برای اندازه‌گیری دمای سی پی یو را معرفی خواهیم کرد.

مشاهده دمای سی پی یو در ویندوز 10 (بخش دوم)

اپلیکیشن Open Hardware Monitor

اپلیکیشن Open Hardware Monitor یک اپلیکیشن کاربردی برای مشاهده دمای سی پی یو است. این اپلیکیشن نه تنها می‌تواند اطلاعات دمایی در خصوص درجه حرارت CPU را در اختیار شما قرار دهد بلکه درجه دمای پردازنده گرافیکی یا همان GPU را نیز به شما نمایش می‌دهد. علاوه بر این در این اپلیکیشن می‌توانید به اطلاعاتی مثل میزان ولتاژ برقی که در کامپیوتر شما استفاده می‌شود، دسترسی پیدا کنید. همچنین سرعت چرخش فن لپ‌تاپ برای شما نمایش داده می‌شود. اپلیکیشن Open Hardware Monitor یک اپلیکیشن بسیار کاربردی در نمایش اطلاعات مربوط به دمایCPU و پردازنده گرافیکی سیستم است.

دمای سی پی یو در این اپلیکیشن برای مشاهده دمای سی پی یو باید روی نام CPU که در صفحه اپلیکیشن نمایش داده می‌شود کلیک کنید. اگر بخواهید دمای CPU خود را روی نوار وظیفه یا همان تسک‌بار در ویندوز 10 مشاهده کنید می‌توانید روی دمای CPU که در صفحه نمایش داده می‌شود کلیک راست کنید و از منوی باز شده گزینه Show in Tray را انتخاب کنید.

دمای سی پی یو اپلیکیشن Core Temp برای مشاهده دمای سی پی یو

اپلیکیشن Core Temp یک گزینه مناسب برای مشاهده دمای سی پی یو بدون نمایش دمای سایر قطعات لپ‌تاپ یا کامپیوتر است.این اپلیکیشن همه اطلاعاتی را که شما در مورد CPU یا پردازنده خود باید به آن‌ها دسترسی داشته باشید به شما نمایش می‌دهد. برای مثال نام سی پی یو، تعداد هسته‌های آن و از همه مهم‌تر دمای مربوط به CPU مواردی هستند که در اپلیکیشن Core Temp نمایش داده می‌شوند.

دمای سی پی یو برای مشاهده دمای CPU روی نوار وظیفه یا تسک بار در ویندوز 10 باید روی منوی Option که در صفحه اصلی اپلیکیشن قرار دارد کلیک کنید و سپس گزینه Setting را انتخاب کنید. از صفحه باز شده روی برگه Windows Taskbar کلیک کید و سپس گزینه Enabale Windows 7 Taskbar Features را انتخاب کنید. در نهایت گزینه Temperature را فعال کنید و روی دکمه OK کلیک کنید.

ویندوز 10 اپلیکیشن Speccy برای مشاهده دمای CPU

اپلیکیشن Speccy میز یکی از اپلیکیشن‌های همه‌کاره برای نمایش همه جزئیات مربوط به قطعات به کار رفته در کامپیوتر و یا لپ‌تاپ شما است. با استفاده از این اپلیکیشن شما می‌توانید دمای سی‌ پی یو را نیز بررسی کنید. همچنین از این اپلیکیشن می‌توانید برای مشاهده جزئیات سخت‌افزاری لپ‌تاپ یا کامپیوتر رومیزی خود استفاده کنید.

ویندوز 10 در صفحه اصلی این اپلیکیشن گزینه‌ای در سمت چپ صفحه با عنوان CPU وجود دارد که با کلیک روی آن می‌توانید به اطلاعات زیادی در خصوص CPU خود دسترسی داشته باشید. برای مشاهده دمای سی پی یو روی نوار وظیفه یا تسک‌بار خود می‌توانید ابتدا روی منوی View کلیک کنید. سپس از منوی باز شده گزینه Options را انتخاب کنید. در نهایت روی گزینه System Tray کلیک کنید. از گزینه‌های موجود در این بخش گزینه Display metrics in tray را فعال کنید و روی گزینه CPU کلیک کنید.

ویندوز 10 به این ترتیب می‌توانید اطلاعات دمایی سی پی یو خود را روی نوار وظیفه مشاهده کنید.

ارسال نظر