مشکل مودم های کوالکام را جدی بگیرید؛ امکان هک گوشی با ارسال پیامک!

رسانه کلیک - به تازگی گزارشی توسط Check Point Research از مشکل مودم های کوالکام منتشر شده است که به هکرها این امکان را می‌دهد تا بتوانند اطلاعات میلیون‌ها کاربر را سرقت کنند. 

مشکل مودم های کوالکام را جدی بگیرید؛ امکان هک گوشی با ارسال پیامک!

طبق گزارشی که توسط یکی از وبسایت های تحقیقاتی منتشر شده است، ایرادی در چیپ های تولیدی شرکت کوالکام وجود دارد که به هکرها این امکان را می‌دهد تا به مکالمات کاربران گوش داده، اطلاعات آنهارا سرقت کرده و بتوانند بدافزار هایی را بطور مخفیانه به تلفن هوشمند میلیون‌ها کاربر منتقل کنند.

همانطور که می‌دانید، کوالکام سابقه بلند بالایی از سال‌های ۱۹۹۰ در تولید تجهیزات بی‌سیم و فناوری های ارتباطی دارد که در چندین نسل گجت‌ها از آنها استفاده شده است و از جدیدترین آنها می‌توان به فناوری 5G اشاره کرد. طبق گزارش منتشر شده توسط وبسایت مذکور، مشکل مودم های کوالکام به راحتی و فقط از طریق یک پیامک می‌تواند میلیون‌ها کاربر را مورد حمله هکرها قرار دهد.

گفته می شود که این مسئله بیشترین خطر را برای کسانی دارد که بروزرسانی های امنیتی خود را دریافت نمی‌کنند و در بروز نگه داشتن تلفن هوشمند خود سهل انگاری می‌کنند. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که تمامی کاربران از بروز بودن سیستم عامل خود بطور مداوم اطمینان حاصل کنند. زمانی که هکرها به دستگاه هدف دسترسی پیدا کنند، آنها توانایی شنیدن مکالمات، خواندن پیامک‌ها و باز کردن قفل سیم کارت را برای دسترسی به داده های خصوصی به جهت اهداف مجرمانه خواهند داشت.

طبق گزارشات، هکرها می‌توانند با استفاده از این آسیب پذیری در مودم، آن را از راه دور کنترل کرده و این عمل می‌تواند کد مخربی را از طریق سیستم عامل به مودم منتقل کند که منجر به نفوذ هکرها به سابقه تماس، پیام‌ها و تماس های کاربر می‌شود. البته طبق بیانیه رسمی کوالکام، اعلام شده است که مشکل مورد بحث از طریق بروزرسانی امنیتی ماه دسامبر سال ۲۰۲۰ رفع شده است. اما طبق برنامه انتشار بروزرسانی هر شرکت، هنوز دستگاه هایی وجود دارند که پچ امنیتی ماه دسامبر را دریافت نکرده‌‌اند.

ارسال نظر