مشکل کمبود تراشه و افزایش قیمت تلویزیون!

رسانه کلیک - از زمانی که کرونا آغاز شد، تقاضا برای خرید تلویزیون‌، لپ‌تاپ‌ و تبلت‌ها بالا رفت و همین مسئله باعث شد تا مشکل کمبود تراشه و عرضه آنها به وجود آید.

مشکل کمبود تراشه و افزایش قیمت تلویزیون!

با ورود کرونا به زندگی مردم، خیلی از کسب و کار‌ها مجبور به آنلاین کردن محیط کاری خود شدند. به همین واسطه، تقاضا برای خرید انواع گجت های ارتباطی بخصوص لپ‌تاپ و تبلت‌ها افزایش پیدا کرد. حال این مسئله باعث به وجود آمدن مشکل کمبود تراشه تولیدی به منظور استفاده در این گجت‌ها شده است.

گزارشات بدست آمده نشان دهنده آن است که مسئله به وجود آمده، تاثیرات خود را برروی تلویزیون‌ها نیز داشته است. با توجه به مشکل به وجود آمده، قیمت گجت‌های فوق روندی افزایشی را می‌پیماید که این مسئله می‌تواند برای کسانی که قصد خرید یک گجت را دارند، معضل به حساب آید.

طبق آمار منتشر شده در ماه‌های اخیر، قیمت تلویزیون‌های بزرگ افزایش ۳۰ درصدی را نسبت به تابستان گذشته داشته است. این جهش نتیجه مستقیم بحران تراشه فعلی است و نشان دهنده آن است که رفع مشکل پیچیده‌تر از افزایش تولید است.

برخی شرکت‌ها همچون ایسوس درحال حاضر پرچم گرانی را بالا برده‌ و اعلام کرده‌اند که قیمت‌ها به دلیل بحران به وجود آمده بالاتر نیز خواهد رفت که باعث تاثیر بر قدرت خرید مشتریان خواهد شد. برای مثال کمپانی سونی اعلام کرده است که برای تولید PS5 تنها تا سال ۲۰۲۲ منابع سخت‌افزاری در اختیار داشته و همین مسئله باعث نگرانی شرکت شده است. زیرا برای تامین قطعات جدید شرکت‌هایی مثل سونی باید از منابع تولید سخت‌افزاری قطعات مورد نیاز خود را خریداری کنند که آنها نیز با افزایش قیمت روبرو شده‌اند. به همین سبب با بالا رفتن هزینه‌های ساخت، قیمت اینگونه محصولات نیز در آینده با افزایش همراه خواهد بود که بر میزان رضایت بر خرید مشتریان تاثیر مستقیم خواهد داشت.

از سوی دیگر، شرکت سامسونگ نیز اعلام کرده که در زمینه عرضه سری های گلکسی A به دلیل کمبود تراشه دچار مشکلات اساسی شده است ( معضل جهانی کمبود تراشه گریبان‌گیر سری جدید گلکسی A سامسونگ شد! )

حال باید دید که در شرایط به وجود آمده، تامین کنندگان قطعات سخت‌افزاری چگونه از پس مشکلات در تامین نیاز غول‌های تکنولوژی بر خواهند آمد.

ارسال نظر