مشکل PrintNightmare از طریق آپدیت جدید ویندوز قابل حل است

رسانه کلیک - اگر شما هم پیگیر اخبار تکنولوژی باشید، احتمالا درباره مشکل PrintNightmare در ویندوز شنیده‌اید. حال، شما با نصب آپدیت جدید می‌توانید این مشکل خطرناک را برطرف کنید. 

مشکل PrintNightmare از طریق آپدیت جدید ویندوز قابل حل است

با افزایش توجه کاربران ویندوز به مشکل PrintNightmare مایکروسافت بالاخره بعد از گذشت مدت‌ها با انتشار یک پچ امنیتی این باگ نرم‌افزاری را برطرف کرده است. در واقع از طریق این ایراد داخلی هکرها می‌توانند تحت برخی شرایط خاص کنترل کامل کامپیوتر شما را به واسطه خدمات پرینت ویندوز بدست گیرند.

پچ امنیتی منتشر شده توسط مایکروسافت رسما به این کابوس پایان می‌دهد. اما از آنجایی که بسیاری از کاربران به آپدیت سیستم‌عامل خود اهمیت نمی‌دهند یا از طریقه انجام آن آگاهی ندارند، ما در این مطلب قصد داریم تا شما را با روش دریافت این پچ امنیتی آشنا کنیم.

به یاد داشته باشید برای اینکه کامیپوتر و اسناد خود را از دست هکرها در امان بداریم انجام این بروزرسانی بسیار ضروری است.

این روش از طریق بخش "Windows Update" قابل انجام است. برای انجام این کار ابتدا شما باید به منوی استارت مراجعه کرده و روی تنظیمات کلیک کنید. در این بخش شما وارد تنظیمات ویندوز ۱۰ می‌شوید. حال با انتخاب گزینه "Update & Security" سپس "Check for Updates" از بروز بودن سیستم‌عامل اطمینان حاصل کنید.

درصورتی‌که شما جدیدترین نسخه ویندوز را نصب داشته باشید (شامل بروزرسانی ماه مه 21H1)، از حضور پچ KB5004945 مطمئن شوید. این نام در واقع برای حل ایراد امنیتی مورد اشاره منتشر شده و در جدیدترین آپدیت سیستم‌عامل مایکروسافت قرار گرفته است.

بنابراین در صورت عدم دریافت این آپدیت اجازه دهید کامپیوتر شما این نسخه را دریافت کند. بعد از چند دقیقه پیغامی مبنی بر تکمیل دانلود آپدیت برای شما به نمایش درمی‌آید. برای اعمال بروزرسانی دانلود شده شما باید یک‌بار سیستم خود را ریستارت کنید.

آیا موفق به دریافت این بروزرسانی نرم‌افزاری شده‌اید؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را پیرامون این موضوع با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر