استارتاپ Aurora در حال خرید واحد خودروهای خودران اوبر

رسانه کلیک - استارتاپ Aurora و شرکت اوبر از حدود یک ماه پیش در حال مذاکره برای معامله واحد خودروهای خودران اوبر با نام Uber ATG هستند و هنوز نتیجه مذاکرات آن‌ها مشخص نشده است. 

استارتاپ Aurora در حال خرید واحد خودروهای خودران اوبر

پس از سال‌ها پیشرفت و تجربه چند اتفاق ناگوار، گام بعدی برای واحد خودروهای خودران اوبر(Uber ATG) می‌تواند فروش باشد. همانطور که ابتدا توسط تک‌کرانچ و بعد رویترز گزارش شد، منابع ناشناس می گویند شرکت اوبر در حال مذاکره با استارتاپ تکنولوژی خودروهای خودران Aurora برای فروش این واحد است و مذاکرات آن‌ها از ماه اکتبر یعنی حدود یک ماه پیش آغاز شده است.

سال گذشته شرکت های تویوتا، سافت‌بانک و Denso با همکاری یکدیگر مبلغ یک میلیارد دلار روی این واحد سرمایه گذاری کردند و اکنون واحد Uber ATG حدود 7.25 میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده است. استارتاپ Aurora که سه سال پیش توسط یکی از مهندسان ارشد پروژه خودروهای خودران گوگل تاسیس شد، تاکنون از شرکت‌های آمازون و هیوندای سرمایه دریافت کرده است.

واحد Uber ATG تاکنون اتفاقات ناگواری را تجربه کرده است و حتی سه سال قبل در یکی از آزمایشات خود در ایالات آریزونای آمریکا، باعث مرگ یک عابرپیاده شد. یکی از مدیران این واحد همچنین به سرقت اطلاعات از رقیب خود ویمو (Waymo) متهم شده بود که در نهایت به 18 ماه زندان محکوم شد.

هنوز نتیجه نهایی این مذاکره مشخص نشده است و هر دو طرف هیچ صحبتی درباره این موضوع نکرده‌اند.

ارسال نظر