معرفی اپلیکیشن Wire ؛ جایگزینی دیگر برای واتس‌اپ

رسانه کلیک - بعد از خبر تغییرات قوانین حریم خصوصی واتس اپ، خیلی از کاربران نسبت به اطلاعات خود در این برنامه نگران شدند. در این مطلب قصد داریم شما را با اپلیکیشن Wire که می تواند جایگزینی برای واتس اپ باشد معرفی کنیم.

معرفی اپلیکیشن Wire ؛ جایگزینی دیگر برای واتس‌اپ

بعد از مشکلات امنیتی به وجود آمده در برنامه واتس اپ، خیلی از کاربران نسبت به اطلاعات خصوصی خود در این برنامه نگران شده و تصمیم گرفتند که جایگزین های دیگری را برای خود انتخاب کنند. این درحالی است که فیسبوک و واتس اپ اعلام کرده اند که این پیام رسان از فناوری End-to-end استفاده می کند و امکان دسترسی به اطلاعات کاربران ممکن نیست. اما به قول معروف، آب ریخته شده را نمی توان جمع کرد.

درحالی که بسیاری از کاربران به برنامه هایی همچون تلگرام و سیگنال روی آورده اند، اپلیکیشن Wire نیز جزو برنامه هایی است که می تواند جایگزین واتس اپ باشد.

هدف از ساخت این برنامه، برقراری ارتباط شرکت ها با یکدیگر است، اما می‌ تواند تمام نیازهای کاربران عادی را از یک برنامه رایگان برطرف کند.

اگر تصمیم به استفاده از این برنامه گرفتید، در نظر داشته باشید که شما حتی می توانید بدون شماره تلفن از این برنامه استفاده کنید. این برنامه می تواند برای اشخاص و یا شرکت های خواهان امنیت، یک گزینه ایده آل باشد. همچنین وایر به کاربران اجازه می دهد تا چت ها و گروه های خود را از طریق موبایل یا کامپیوتر مدیریت کنند.

اولین نسخه این برنامه در سال ۲۰۱۴ منتشر شد اما در آن زمان جذابیتی برای کاربران به همراه نداشت.

با اپلیکیشن Wire چه کار هایی می توان کرد؟

در این برنامه شما می توانید به ارسال پیام متنی به اشخاص و گروه های خود بپردازید. تماس صوتی و تصویری، پیام های ناپدید شونده، ارسال پیام های دست نوشته توسط گوشی هایی از قلم Stylus پشتیبانی می کنند، ارسال پیام صوتی، ارسال فایل، به اشتراک گذاری موقعیت مکانی، پین کردن پیام ها و... از دیگر امکانات این برنامه هستند.

ویژگی های مذکور شاید خیلی منحصر به فرد نباشند اما نسبت کاربردی بوده و شما را در کارهای پایه ای یک پیام رسان جا نمی گذارد.

این برنامه برای iOS، اندروید، ویندوز، macOS، لینوکس، مرورگر هایی مثل کروم‌ و فایرفاکس در دسترس می باشد. علاوه بر این شما می توانید از یک حساب کاربری در هشت دستگاه به طور همزمان استفاده کنید.

این برنامه کاملاً به صورت متن باز بوده از فناوری رمزگذاری End-to-end بهره می برد. سرور های این پلتفرم در کشور سوئیس قرار دارند و تحت قوانین اینترنتی اروپا اداره می شوند.

درجه امنیت اپلیکیشن Wire

این پلتفرم از پروتکل های End-to-end برای پیام های متنی و تصاویر، تماس های صوتی و تصویری نیز از استاندارد های WebRTC بهره می برد. این شرکت ادعا می کند تماس های صوتی و تصویری بین کاربران به صورت اچ دی بوده و از فناوری رمز گذاری شده یک به یک استفاده می کند.

استفاده از وایر بدون شماره تلفن

زمانی که شما این برنامه را دانلود می کنید برای ثبت نام نیازی به استفاده از یک شماره تلفن نداشته و می توانید از طریق ایمیل اقدام به ثبت نام در این برنامه کنید. برای تائیدیه، یک لینک فعال سازی برای شما ارسال می شود. سپس می توانید از تمام امکانات این برنامه استفاده کنید.

برای پیدا کردن افراد شما می توانید از علامت "@" استفاده کرده و برای آن ها درخواست گفتگو بفرستید. در صورت پذیرش، شما می توانید با آن کاربر شروع به گفتگو کنید.

شما می توانید از اپلیکیشن Wire به صورت همزمان روی گوشی و دسکتاپ خود استفاده کنید.

داده هایی که وایر از شما می خواهد

این پلتفرم تنها اطلاعاتی که از شما می خواهد نامی است که هنگام ثبت نام وارد می کنید و یک ایمیل و پسوورد برای ورود به حساب کاربری خود. البته طبق سیاست حفظ حریم خصوصی، این برنامه ممکن است برخی از داده ها را برای تجزیه و تحلیل و رفع مشکلات برنامه، جمع آوری می کند. با این حال لازم به ذکر است که این داده ها مربوط به خود برنامه هستند نه اطلاعات کاربر. شما حتی برای دسترسی به مخاطبین خود، نیازی به دادن دسترسی به برنامه نیستید.

ارسال نظر