نوکیا XR20 | راگ فون سرسخت با پشتیبانی نرم‌افزاری بلندمدت

گوشی میان رده نوکیا XR20 علاوه بر داشتن بدنه محکم، از لحاظ نرم‌افزاری هم‌رده گوشی‌های پرچم‌دار جدید قرار می‌گیرد، ولی قیمت آن پایین‌تر است.

نوکیا XR20 | راگ فون سرسخت با پشتیبانی نرم‌افزاری بلندمدت

گوشی مقاوم نوکیا XR20

کمپانی HDM Global به تازگی از یک گوشی جدید اندرویدی به نام Nokia XR20 رونمایی کرده است. این دستگاه از لحاظ مشخصه‌های داخلی و حتی ظاهری به هیچ عنوان رقیب گوشی‌های جدید محسوب نمی‌شود. اما ویژگی مهم و متمایز آن، طول عمر دراز است!

گوشی جدید نوکیا برای کاربرد بلندمدت طراحی شده است و تمدید ضمانت دوساله، پشتیبانی از نرم‌افزار پیشرفته در سطح پرچم‌دار و یک بدنه قدرتمند از جمله وعده‌های شاخصی هستند که به همراه این محصول عرضه شده‌اند.

دارای یک بدنه مقاوم بوده که بر اساس استاندارد نظامی MiL-STD-810H ساخته شده است. طبق ادعای کمپانی HMD Global، این گوشی در برابر سقوط از ارتفاع 1.5 متری و قرارگیری در معرض دمای شدید (از مثبت 55 درجه تا منفی 25 درجه) مقاومت می‌کند. ماندگاری این دستگاه در آب حداکثر برابر با یک ساعت است.

پنل جلویی XR20 به وسیله گوریلا گلس Victus محافظت می‌شود، که ظاهرا مقاومت آن در برابر خراش دو برابر گوریلا گلس 6 است. از همه مهم‌تر، می‌توانید با خیالی آسوده، راگ فون جدید نوکیا را با آب و صابون بشویید تا از تمیزی آن مطمئن شوید!

این محصول علاوه بر طول عمر طولانی، قادر به دریافت به‌روزرسانی نرم‌افزار در چند سال آتی است. طبق گفته‌های HMD، XR20 به طور پیش‌فرض از سیستم عامل اندروید 11 استفاده می‌کند و در طول سه سال آتی آپدیت می‌شود. همچنین به مدت 4 سال، هر ماه پچ های امنیتی برای این محصول منتشر خواهند شد.

این شیوه به‌روزرسانی عالی در بین گوشی‌های میان رده با قیمت متوسط چندان مرسوم نیست. به علاوه، اکثر گوشی‌های پرچم‌دار نیز تنها برای دو سال از به‌روزرسانی اندروید و برای سه سال از دریافت پچ های امنیتی پشتیبانی می‌کنند. از این لحاظ، نوکیا XR20 هم‌رده گوشی‌های پیکسل گوگل، سری گلکسی S21 و سری وان پلاس 9 قرار می‌گیرد که قیمت آن‌ها به طور قابل‌ملاحظه‌ای بیشتر از قیمت یک گوشی میان رده است.

مشخصات سخت‌افزاری Nokia XR20

محصول جدید و مقاوم نوکیا به یک پنل ال سی دی 6.67 اینچی با کیفیت فول اچ دی پلاس مجهز بوده و قادر به ارائه نرخ نوسازی 60 هرتزی و حداکثر روشنایی 550 نیت است. این نمایشگر از ورودی لمسی، حتی با دستکش یا دست خیس پشتیبانی می‌کند.

نوکیا XR20

نوکیا XR20 به تراشه اسنپدراگون 480 کوالکام با مودم 5G مجهز بوده و دارای رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی است. سیستم دوربین دوگانه در پنل پشتی قرار گرفته که شامل دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی و سنسور اولترا واید 13 مگاپیکسلی و همین‌طور دو فلش LED می‌شود.

این دستگاه دارای یک باتری 4630 میلی‌آمپر ساعتی بوده و از شارژینگ بی‌سیم 15 واتی و شارژینگ سیمی 18 واتی پشتیبانی می‌کند. از جمله مشخصات سخت‌افزاری نوکیای جدید می‌توان به اسکنر اثر انگشت، شیار کارت microSSD، جک 3.5 میلی‌متری، بلندگوهای استریو و مقاومت در برابر گرد و غبار (IP68) و آب اشاره کرد.

قیمت و دسترس‌پذیری گوشی Nokia XR20

اسمارت فون جدید نوکیا در دو رنگ آبی اولترا و خاکستری گرانیتی از 28 اوت با قیمت 550 دلار روانه بازار آمریکا می‌شود. خرید گوشی نوکیا XR20 به طور مستقیم از طریق وب‌سایت nokia.com امکان‌پذیر است. با این حال، برنامه شرکت HMD Global جهت توزیع این محصول در بازارهای جهانی هنوز مشخص نیست.

ارسال نظر