پردازنده اگزینوس W920 سامسونگ دنیای گجت‌های پوشیدنی را دگرگون می‌کند!

غول کره‌ای امروز از جدیدترین پردازنده ساعت‌های هوشمند با نام اگزینوس W920 رونمایی کرد. حال ما قصد داریم تا مشخصات این چیپست را با شما به اشتراک بگذاریم. 

پردازنده اگزینوس W920 سامسونگ دنیای گجت‌های پوشیدنی را دگرگون می‌کند!

با معرفی اولین پردازنده ۵ نانومتری گجت‌ های پوشیدنی توسط شرکت سامسونگ با نام اگزینوس W920 بسیاری از تولیدکنندگان ساعت‌های هوشمند خود را برای استفاده از این چیپست روی محصولات خود آماده می‌کنند.

گفته می‌شود تغییر ساختار پردازنده‌های جدید این شرکت کره‌ای می‌تواند روی میزان مصرف باتری بسیار تأثیرگذار باشد.

به ادعای سامسونگ پردازنده جدید از ۲ هسته Cortex-A55 مبتنی بر ساختار آرم بهره می‌برد. بنابراین انجام وظایف ارسالی توسط کاربر می‌تواند با سرعت بیشتری انجام شده و در عین میزان مصرف انرژی دستگاه کنترل خواهد شد.

این چیپست از هسته Mali-G68 مبتنی بر ساختار آرم استفاده می‌کند. بنابراین انتظار می‌رود این پردازنده بتواند در زمینه عملکرد پردازشی ۲۰ درصد و در زمینه پردازش گرافیکی ۱۰ برابر بهتر از گذشته عمل کند!

با توجه به بهبودهای اعمال شده نه تنها کاربران می‌توانند برنامه‌های ساعت را سریع‌تر اجرا کنند بلکه می‌توانند از یک رابط کاربری نرم‌تر و در یک صفحه نمایش ۵۴۰ × ۹۶۰ بهره‌مند شوند.

طبق اعلام سامسونگ پردازنده اگزینوس W920 به لطف استفاده از تکنولوژی "FO-PLP" کوچک‌ترین چیپستی توسعه داده شده برای ساعت‌های هوشمند است.

هم‌چنین به لطف استفاده از سیستم پردازشی Cortex-M55 وقتی شما برای بررسی زمان فعلی ساعت را روشن می‌کنید دیگر پردازنده اصلی انرژی خود را برای نمایش زمان صرف نمی‌کند و در نتیجه مصرف باتری حتی در زمان فعال بودن حالت صفحه نمایش همیشه روشن بسیار کمتر از گذشته خواهد بود.

از جمله دیگر مشخصات چیپست جدید سامسونگ می‌توان به ادغام مودم 4G و سیستم مکان‌یابی GNSS با پردازنده جدید اشاره کرد.

گفته می‌شود اگزینوس W920 برای اولین بار در ساعت گلکسی واچ ۴ مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به نظر شما ساعت هوشمند پیشرو سامسونگ می‌تواند از لحاظ پردازشی اپل واچ را پشت سر بگذارد؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر