معرفی 10 سایت امن و رایگان برای دانلود نرم افزارهای ویندوز

رسانه کلیک - در این مطلب به معرفی 10 سایت رایگان جهت دانلود نرم افزارهای ویندوز می پردازیم که کاملا امن و عاری از هر گونه بدافزار و موارد مخاطره آمیز دیگر هستند.

معرفی 10 سایت امن و رایگان برای دانلود نرم افزارهای ویندوز

سایت های مختلفی برای دانلود نرم افزارهای ویندوز در اینترنت وجود دارد اما نکته اینجاست که بسیاری از آن ها امن و مطمئن نبوده و سیستم شما را با تبلیغات مخاطره آمیز، هشدارهای ویروس جعلی و فایل های دستکاری شده درگیر می کنند.

در چنین مواقعی یک آنتی ویروس خوب و قدرتمند می تواند تا حد زیادی از سیستم شما محافظت کند (با بهترین آنتی ویروس های 2021 آشنا شوید). با این حال بهتر است جهت اطمینان بیشتر، سایت های امن و معتبر را برای دانلود نرم افزارهای ویندوز انتخاب کنید. در ادامه به معرفی 10 مورد از این سایت ها می پردازیم.

در ابتدا باید خاطرنشان کنیم که برای اعتبارسنجی امنیت سایت های زیر از URLVoid استفاده شده است؛ یک ابزار کاربردی و مهم که وضعیت سایت ها را در برابر بلک لیست های نرم افزاری امنیتی بررسی می کند. کلیه مواردی که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم امتیاز 34 به بالا (از 36) را به دست آورده اند؛ بدان معنا که تنها یک یا دو اسکنر این سایت ها را جزو سایت های امن دسته بندی نکرده اند.

1. وب سایت رسمی نرم افزارها

دانلود نرم افزارهای ویندوز

قاعدتا امن ترین راه برای دانلود یک نرم افزار، مراجعه به وب سایت رسمی همان نرم افزار است. اگر می خواهید مرورگر، مجموعه امنیتی، اپلیکیشن های رسانه ای یا موارد مشابه این ها را دانلود کنید، بهتر است ابتدا به صفحه خانگی خود برنامه سر بزنید.

برخی از سایت های رسمی احتمالا تلاش خواهند کرد تا موارد ناخواسته را برای شما ارسال نمایند. با این حال می توانید مطمئن باشید که این موارد عاری از هرگونه بدافزار خواهند بود. برای دانلود نرم افزار ویندوز از سایت رسمی کافی است تا در مرورگر گوگل عبارت Download را در کنار نام نرم افزار مورد نظر تایپ کنید تا لینک سایت اصلی برای شما به نمایش درآید.

2. نای نایت (Ninite)

کار با نای نایت بسیار آسان است. این وب سایت فهرستی از نرم افزارهای ویندوز را به نمایش می گذارد که شما می توانید برنامه(های) مورد نظر خود را از بین آن ها انتخاب کنید. با زدن گزینه دانلود، یک فایل سفارشی ویژه شامل کلیه نرم افزارهای انتخابی ایجاد و بارگیری می شود. حال کافی است تا فایل را نصب کنید. جالب آنکه با اجرای مجدد فایل در روزهای بعدی، نای نایت به صورت خودکار کلیه موارد دانلود شده را بروزرسانی می کند.

نای نایت به سبب امنیت بالای خود شهرت بسیاری دارد. این وب سایت به صورت خودکار ابزار و موارد ناخواسته اضافی که در پسزمینه اجرا می شوند را رد کرده و شما را از زدن مکرر گزینه Next بی نیاز می کند. علاوه بر این عاری از هرگونه بدافزار است. تنها مشکل وب سایت محدودیت و عدم تنوع برنامه های ارائه شده است. البته نرم افزارهای کاربردی و مهم همچون کروم، VLC، زوم، LibreOffice و غیره به راحتی در این سایت یافت می شوند.

3. دانلود نرم افزارهای ویندوز از سافت پدیا (Softpedia)

دانلود نرم افزارهای ویندوز

سافت پدیا یکی از بزرگترین وب سایت های موجود برای دانلود نرم افزارهای ویندوز است؛ به طوری که تعداد موارد بارگیری شده از آن در طی این سال ها از مرز 3 میلیارد نیز عبور می کند. بسیاری از برنامه های محبوب در این وب سایت به صورت روزانه آپدیت می شوند. بدین ترتیب افراد نه تنها با مشکل بدافزاری رو به رو نمی شوند، بلکه قادر هستند تا جدیدترین نسخه برنامه ها را دانلود کنند.

اما مزیت دیگر سافت پدیا، رابط کاربری ساده آن است که باعث می شود جستجوی نرم افزار روی هر پپلتفرمی ساده و بدون دردسر باشد. شما می توانید نرم افزار مورد نظر خود را از بین موارد بروزرسانی جدید انتخاب کرده و یا از فیلترهای مختلف که بر اساس نوع برنامه، قیمت، تاریخ بروزرسانی و غیره دسته بندی شده اند کمک بگیرید. سافت پدیا علاوه بر نرم افزارهای مربوط به ویندوز، اپلیکیشن های مک، لینوکس و اندروید را نیز به مخاطبان ارائه می دهد.

4. میجور گیکس (MajorGeeks)

با اینکه ظاهر میجور گیکس ابتدایی و قدیمی به نظر می رسد، اما شاید جالب باشد بدانید که این وب سایت یکی از شناخته شده ترین وب سایت ها برای دانلود نرم افزار است.

اگر برای اولین بار است که به میجور گیکس سر می زنید، شاید بد نباشد که ابتدا نگاهی به نرم افزارهای موجود در Top Freeware Pick بیاندازید. البته با استفاده از نوار جانبی سمت چپ نیز می توانید به برنامه های ممتاز و کاربردی ویندوز دسترسی داشته باشید. در صورت تمایل به قسمت بالای صفحه مراجعه کرده و نرم افزار مورد نظر خود را در قسمت Search تایپ کنید.

5. فایل هیپو (FileHippo)

به یکی دیگر از شناخته شده ترین وب سایت ها برای دانلود نرم افزار ویندوز می رسیم. شما می توانید با مراجعه به دسته بندی های مختلف، برنامه مورد نظر خود را چه برای دسکتاپ و چه برای وب، پیدا کنید.

فایل هیپو معمولا پیش از نمایش برنامه دلخواه، شما را به دانلود برنامه های دیگر (مانند اپرا) ترغیب می کند. اما می توانید به راحتی این گونه پیام را ها نادیده گرفته و رد کنید. جالب آنکه این وب سایت امکان دانلود نسخه های قدیمی تر برنامه ها را نیز فراهم آورده است. با اینکه نصب نسخه قدیمی نرم افزار به لحاظ امنیتی کار درستی نیست، اما در صورت وجود نقص و مشکل در نسخه های جدید، می توان به آن ها روی آورد.

6. دانلود نرم افزارهای ویندوز از دانلود کرو (Download Crew)

دانلود نرم افزارهای ویندوز

دانلود کرو یک فرق عمده با سایر وب سایت های موجود در این فهرست دارد و آن، شرح خلاصه ای از اطلاعات مربوط به هر نرم افزار است. این خلاصه ها توسط کاربران واقعی نوشته شده و صرفا یک نمونه کپی برداری شده از وب سایت های دیگر نیستند. بدین ترتیب شما قادر خواهید بود تا از موارد استفاده نرم افزار مطلع شده و با مزیت ها و عیب های آن آشنا شوید.

با مراجعه به تب Top و قسمت Featured Downloads می توانید برنامه های محبوب و پردانلود را مشاهده کنید. دانلود کرو همچنین شامل یک فهرست غنی از جوازهای نرم افزاری از جمله Open Source، Trialware و غیره است. بدین ترتیب فرد می تواند از نوع نرم افزار دلخواه خود نیز به طور دقیق باخبر شود.

7. فایل هورس (FileHorse)

فایل هورس شاید منبع جامعی برای دانلود نباشد، اما بهترین و پرکاربردترین نرم افزارهای ویندوز را به کاربران خود ارائه می دهد. با مراجعه به صفحه هر برنامه، با تصاویر متعددی مواجه خواهید شد که اطلاعات مهم و ضروری درباره محصول (سازگاری نسخه، گزارش تغییر، پیوند به نسخه های قدیمی و غیره) را در اختیار شما می گذارد.

از آنجا که صفحه اصلی فایل هورس دارای قسمت ها و دسته بندی های کوچکتر است، کاربر می تواند به سادگی به جایگزین مناسب و قابل اعتماد برای برنامه های محبوب دیگر نیز دسترسی داشته باشد.

8. دانلود نرم افزارهای ویندوز از فایل پوما (FilePuma)

فایل پوما رابط ساده و ابتدایی داشته و عمده توجه خود را روی سهولت در استفاده متمرکز کرده است. شما می توانید نرم افزار مورد نظر خود را در قسمت Search Software (واقع در بالای صفحه) تایپ نموده و یا آن را از دسته بندی های موجود در خود وب سایت جستجو کنید.

متاسفانه به جز نسخه ها و اسکرین شات های قدیمی، مورد خاص دیگری در صفحه بارگیری محصولات وجود ندارد. اما آنچه که باعث برتری فایل پوما نسبت به سایر موارد موجود در این فهرست شده، قابلیت Update Detector است. این ویژگی بروزرسانی های مربوط به نصب نرم افزارهای سیستم را بررسی و تسهیل می کند. با این حال باید خاطرنشان کنیم که در حال حاضر (تا زمان نوشتن این مقاله) امکان استفاده از این قابلیت روی سیستم عامل ویندوز 10 وجود ندارد.

9. اسنپ فایلز (SnapFiles)

اسنپ فایلز تفاوت چندانی با سایر وب سایت های معرفی شده ندارد. اما برخی قابلیت های ساده و جزیی، آن را به یکی از موارد خاص در این فهرست تبدیل کرده است. به عنوان مثال، هنگام مراجعه به صفحه اصلی با قسمتی به نام Freeware Pick مواجه خواهید شد که اسامی چند مورد از نرم افزارهای کمتر شناخته شده را به شما نشان می دهد. با انتخاب More (واقع در بالای صفحه) نیز گزینه ای به نام Random Pick به نمایش در می آید که بد نیست سری هم به آن بزنید.

علاوه بر این اسنپ فایلز دارای یک صفحه اختصاصی برای برنامه های پرتابل است که امکان استفاده آنی از نرم افزار را (بدون نیاز به نصب مستقیم روی سیستم) برای شما فراهم می آورد. همچنین می توانید با رفتن به صفحه دانلود نرم افزار، از ویژگی ها و نظر کاربران پیرامون محصول نیز مطلع شوید.

10. دانلود نرم افزارهای ویندوز از فروشگاه مایکروسافت

دانلود نرم افزارهای ویندوز

برنامه هایی که در فروشگاه مایکروسافت یا همان Microsoft Store عرضه شده اند، شاید چندان مورد قبول کاربران نباشند اما برخی از آن ها واقعا کاربردی و مهم هستند. استفاده از این فروشگاه مزایای بسیاری دارد. مثلا آنکه برنامه ها به طور خودکار بروزرسانی می شوند و امکان نفوذ آن ها به بخش های دیگر سیستم وجود ندارد. کافی است سری به فروشگاه مایکروسافت بزنید تا از مزیت های دیگر و دسته بندی های جامع آن شگفت زده شوید.

در پایان باید یادآور شویم که هیچ سایتی به طور کامل امن و قابل اعتماد نیست و همچنان احتمال هک شدن سایت ها و یا فروش آن ها به کمپانی های مخاطره آمیز وجود دارد. با این حال مواردی که در فوق به آن ها اشاره کردیم در حال حاضر جزو امن ترین سایت های جهان برای دانلود نرم افزارهای ویندوز هستند.

آیا تا کنون از وب سایت های مذکور استفاده کرده اید؟ لطفا تجربه خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر