معضل کمبود تراشه تا سال 2022 ادامه خواهد یافت!

رسانه کلیک - طبق گزارش های اخیر، جهان تا سال 2022 با کمبود تراشه مواجه خواهد بود. این معضل باعث شده تا تغییرات قابل ملاحظه ای در ارزش سهام نیمه هادی پدیدار شود.

معضل کمبود تراشه تا سال 2022 ادامه خواهد یافت!

کمبود قطعات نیمه رسانا صنایع بسیاری را تحت تاثیر قرار داده است. با این وجود ارزش سهام سازندگان تراشه روز به روز بالاتر رفته و اکنون به رکورد جدیدی رسیده است.

طبق گزارش های منتشر شده در MarketWatch، جهان حداقل تا پایان سال 2021 با مسئله کمبود تراشه مواجه خواهد بود. علت این امر، ادامه رشد کووید-19 در جهان و پیشی گرفتن تقاضا نسبت به عرضه است. یکی از صنایع مهمی که این روزها با مسئله کمبود چیپ دست به گریبان شده، صنعت اتومبیل سازی است.

ماریبل لوپز، تحلیلگر اصلی Lopez Research نیز در این باره گفته که صنعت نیمه هادی در حال حاضر با سیل عظیمی از عرضه و تقاضا رو به رو شده و بعید است که به این زودی شاهد بازگشت تعادل به این صنعت باشیم. لوپز همچنین خاطرنشان کرده که این روزها همه به دنبال خرید محصولات هوشمند نسبتا گران قیمت با تراشه های قدرتمند هستند. بنابراین شاید یک بحران اقتصادی بزرگ (که وقوع آن چندان خارج از تصور نیست) بتواند تعادل را به بازار بازگرداند.

علاوه بر این، تقریبا همه تحلیلگران انتظار داشتند که تقاضا برای چیپ های موبایل در سال 2020 بیشتر شود. اما مسئله ای که در این میان از قلم افتاد، افزایش تقاضا برای چیپ های کامپیوتری بود. ضمنا با توجه به اینکه قطعات نیمه هادی اکنون در صنایع بیشتری به کار می روند، معضل کمبود تراشه طی سال های آتی به مراتب پیچیده تر خواهد شد.

تحلیلگر دیگری نیز در این باره گفته که احتمالا در نیمه دوم سال جاری میلادی نیز شاهد اصلاحات اساسی درباره مشکل مذکور نخواهیم بود و اختلال در عرضه و افزایش هزینه مواد و قطعات همچنان ادامه پیدا خواهد کرد.

ارسال نظر